گوترش: در بزرگراهی به سمت جهنم اقلیمی هستیم

به گزارش باغ من، دبیرکل سازمان ملل اخطار داد که ما در بزرگراهی به سمت جهنم اقلیمی قرار داریم.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، “آنتونیو گوترش”، دبیرکل سازمان ملل متحد خطاب به کشورهایی که امروز (دوشنبه) در آغاز نشست آب و هوایی سازمان ملل معروف به COP27 در مصر گرد هم آمدند، اظهار داشت: با یک انتخاب جدی روبرو هستیم: حالا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای همکاری یا نسل های آینده را به فاجعه آب و هوایی محکوم نماییم.
گوترش خطاب به نمایندگانی که در شهر شرم الشیخ مصر گرد هم آمده بودند، اظهار نمود: بشر یک انتخاب دارد: همکاری یا هلاک شدن.
قرار است رهبران کشورهای مختلفی از انگلیس تا عربستان هم سخنرانی داشته باشند.
دبیرکل سازمان ملل متحد خواهان آن شد تا پیمانی بین ثروتمندترین و فقیرترین کشورهای جهان منعقد شود تا روند جایگزینی سوخت های فسیلی سرعت گیرد و تخصیص بودجه مورد نیاز برای اطمینان از این که کشورهای فقیرتر می توانند انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهند و با تاثیرات اجتناب ناپذیر گرمایش جهانی مقابله کنند، تسریع شود.
وی اضافه کرد: دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی ایالات متحده و چین مسئولیت ویژه ای برای پیوستن به تلاش ها و اقدامات در جهت تحقق این پیمان دارند.
گوترش از کشورها خواست تا با حذف تدریجی استفاده از زغال سنگ تا سال ۲۰۴۰ در سطح جهان موافقت کنند و اعضای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی تا سال ۲۰۳۰ به این مرز برسند.
به گزارش usnews، او تصریح کرد: باوجود چندین دهه گفتگوهای آب و هوایی، پیشرفت لازم برای نجات کره زمین از گرم شدن افراطی محقق نشده، چونکه کشورها کند عمل کرده یا علاقه ای به اقدام ندارند. انتشار گازهای گلخانه ای همچنان روند افزایشی دارد. دمای جهانی همچنان در حال افزایش می باشد.

برچسب ها:, , ,