استاندار گیلان: حل مساله شیرابه های زباله سراوان مطالبه جدی است

به گزارش باغ من، استاندار گیلان ضمن اشاره به مساله پسماند سراوان و شیرابه های زباله سایت سراوان افزود: شیرابه های زباله سراوان صدمه جدی به محیط زیست گیلان وارد کرده است.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، اسدالله عباسی پس از ظهر پنج شنبه در نشست مدیریت پسماند که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، اظهار نمود: راه اندازی مجتمع صنعتی، تحقیقاتی و آموزشی انرژی اتمی در گیلان فرصت پرتودهی مواد غذای، کشاورزی، پلیمری و بهداشتی را فراهم می آورد.
وی به عرضه کرده های آماری از ظرفیت های پرتودهی این مرکز هسته در گیلان پرداخت و اضافه کرد: این مرکز ظرفیت پرتودهی بیشتر از ۱۸۹ هزار تن مواد غذایی، ۴۷۲ هزار تن مواد پزشکی و بهداشتی، هشت میلیون ۴۰۰ هزار تن مواد پلیمری و سه میلیون و ۵۰۰ مواد علوفه و دامداری را دارد.
استاندار گیلان، استقرار امکانات هسته ای را فرصت ارزشمندی برای توسعه و پیشرفت این استان دانست و بیان نمود: ایجاد مرکز فناوری پلاسما جهت درمان تومورهای سرطانی و دیابت دغدغه های پزشکی و درمانی استان را می کاهد.
عباسی ضمن اشاره به مساله پسماند سراوان و شیرابه های زباله این سایت افزود: شیرابه های زباله سراوان صدمه جدی به محیط زیست گیلان وارد کرده است.
وی ضمن اشاره به تصفیه شیرابه های زباله سراوان از راه فناوری هسته ای اضافه کرد: تکنولوژی های بکارگیری شده در جهت تصفیه شیرابه های زباله سراوان کارساز نبود و این مورد با فناوری هسته قابل حل است.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه حل مساله شیرابه های زباله سراوان مطالبه جدی است، اظهار داشت: به جز شیرابه، مسائل دیگر زباله گیلان درحال برطرف شدن است اما برای حل شیرابه ها باید همت بیشتری صورت گیرد.
عباسی ضمن اشاره به حل مسائل پسماند در مناطق روستایی گیلان افزود: با اقداماتی که صورت گرفته بیشتر از ۶۰۰ روستای استان بعنوان روستای سبز معرفی گشتند.

منبع: