مدیرکل محیط زیست اردبیل: سرشماری پاییزه قرقاول در اردبیل انجام شد

به گزارش باغ من، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: سرشماری پاییزه قرقاول با هدف تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه ها و چگونگی پراکندگی آنها در مناطق استان اردبیل انجام شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، حسن قاسم پور قبل از ظهر شنبه در بازدید از مناطق شکار ممنوع استان اردبیل اظهار داشت: سرشماری پاییزه قرقاول در اردبیل بمنظور تعیین جمعیت قرقاول موجود در زیستگاه های استان، چگونگی پراکندگی آنها در این مناطق، ارزیابی وضعیت زیستگاه های طبیعی استان در مناطق مرزی شهرستان گرمی، بیله سوار و پارس آباد شروع شده است.
وی با اعلان اینکه قرقاول دارای پتانسیل جلب طبیعت گردان و علاقمندان پرنده نگری است، اظهار داشت: وجود رودخانه بالهارود در شهرستان های گرمی و بیله سوار و رودخانه ارس در شهرستان پارس آباد که دارای آب دائمی و کافی، پوشش گیاهی غنی و مواد غذایی فراوان می باشد زیستگاه خوبی را برای قرقاول فراهم نموده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به حضور محیط بانان و کارشناسان در زیستگاه های این پرنده برای انجام سرشماری برابر دستورالعمل سازمانی بیان کرد: پراکندگی این پرنده در زیستگاههای مذکور یکسان نبوده و تراکم آن بر حسب موقعیت مکانی و کارهای موجود انسانی و کشاورزی متفاوت می باشد که سرشماری جمعیت نسبی اینگونه بوسیله مشاهده مستقیم به دست می آید و استفاده از صدا یا آوای پرنده جهت شناسایی موقعیت آن دارای اهمیت است.
قاسم پور به پایش های مداوم انجام شده توسط ادارات شهرستانی و یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حضور قرقاول در استان اشاره نمود و افزود: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پاییزه، بمنظور تعیین جمعیت این پرنده و چگونگی پراکندگی آنها در زیستگاه ها اجرا می شود.
وی با اعلان اینکه صید این پرنده در هر زمان و هر مکان و به هر طریق ممکن ممنوع می باشد، اضافه کرد: از اهالی محلی تقاضا داریم از شکار این پرنده اجتناب کنند و در صورت مشاهده هر گونه شکار توسط اشخاص دیگر مراتب را با شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منبع:

برچسب ها:, , ,