استاندار خراسان رضوی: تولید برق از زباله شهری منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی می شود

به گزارش باغ من، مشهد ـ استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، یعقوبعلی نظری ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات نیروگاه بیوگاز کشور در مشهد اظهار داشت: تولید برق از زباله در شهری چون مشهد با جمعیت حدود چهار و نیم میلیون نفر، منجر به کاهش مخاطرات زیست محیطی خواهد شد، از طرف دیگر تمرکز بر تفکیک و جداسازی زباله از نظر زیست محیطی باعث زیبایی بصری شهر می شود و با اینحال با تولید برق، صرفه اقتصادی هم دارد.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در انجام طرح نیروگاه بیوگاز که با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته، مبحث اشتغالزایی هم در نظر گرفته شده است.
وی افزود: باید ضمن مدیریت روزمره شهری سایر طرح های کلان هم دنبال شود و از شهرداری و شورای شهر مشهد هم انتظار می رود ضمن اولویت بندی طرح ها، زمان بندی اجرای آنها را هم پیگیری کند.
نظری اضافه کرد: این آمادگی در مدیریت خراسان رضوی هم وجود دارد تا در تمام موضوعات، همیاری کند چونکه در نهایت، منجر به خدمت مردم و رفع دغدغه آنها می شود و این در حالیست که جمعیت شهر مشهد همراه با زائرین و مجاوران در حدود چهار و نیم میلیون نفر است که مشکلاتی هم وجود دارد و در صدد حل آن هستیم.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: مبحث محیط زیست و رفع آلودگی ها دارای اهمیت است و مکلف هستیم ضمن حل مسائل، راهکارهای مقرون به صرفه را در نظر بگیریم و به عبارتی تلاش هوشمندانه در انجام کارها و راهکار آن منجر به حل چند مشکل شود.