امام جمعه اردبیل: آموزش محیط زیست از مدارس ابتدایی شروع شود

به گزارش باغ من، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: آموزش محیط زیست در حوزه های مختلف باید از مدارس ابتدایی و کتب درسی شروع شود تا ما در سالهای آینده نتایج مطلوبی را دریافت نماییم.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، آیت الله سید حسن عاملی عصر پنجشنبه در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار نمود: فرهنگ و مدنیت جامعه اسلامی ما به حدی بالا است که در این گنجینه عظیم به حفاظت و صیانت از مواهب خدادادی و سرمایه های ملی تاکید گردیده است.
وی عزم ملی را برای سالم سازی فضای عمومی خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: نباید به خاطر فزون طلبی عده ای در راه زندگی نقصان ها و ناراستی ها را شاهد باشیم و یا تخریب طبیعت به بهانه توسعه صنعتی، معدنی و واحدهای گردشگری اتفاق بیفتد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: باید بحث آموزش محیط زیست در ابعاد مختلف از کتاب های درسی و مدارس ابتدایی شروع شود تا فرزندان ما به تدریج نحوه برخورد با هوای سالم، طبیعت پاک و استفاده از انرژی و آب را به درستی یاد بگیرند.
آیت الله عاملی بیان اهمیت مساله را در کنار مدارس و اولیای دانش آموزان در محیط خانه خاطرنشان کرد و اضافه کرد: جای سوال اینجا است که چرا همچنان برخی مجوزها در شکار حیوانات صادر می شود در حالیکه ما امروز چیز برای شکار کردن در طبیعت نداریم.
وی لزوم ممنوعیت دائمی شکار را در کشور خاطرنشان کرد و تصریح کرد: در بحث انتقال پیام های درست زیست محیطی، باید از تولید فیلم و تبلیغات مناسب استفاده نماییم تا با تصویرگری و انتقال پیام به معنای واقعی جلوی آلودگی هوا، خاک و محیط طبیعی گرفته شود.

اگر امام جمعه نبودم با دوچرخه جابجا می شدم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود افزود: بسیار علاقمند به دوچرخه سواری هستم و اگر در جایگاه امام جمعه نبودم، اساسا در تردد روزانه از دوچرخه استفاده می کردم.
آیت الله عاملی استفاده از خودرو های تک سرنشین و اختصاصی را مخرب برای طبیعت و ازدیاد آلودگی عنوان نمود و افزود: در هیچ جای دنیا انرژی را با پایین ترین قیمت در خدمت خودرو های شخصی قرار نمی دهند و ما باید در قوانین خود تجدید نظر کرده و قیمت انرژی را به حدی اصلاح نماییم تا رغبت به استفاده از خودرو های عمومی بیشتر فراهم آید.
وی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار نمود: شهرداری ها در دفع اصولی زباله هم با مشکلات جدی روبه رو هستند بگونه ای که فضای پیرامونی شهرها مملو از نایلون و سایر مواد یک بار مصرف است که این خود بزرگترین زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده است.
امام جمعه اردبیل تعیین شعار سال را از جانب محیط زیست خاطرنشان کرد و خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در بحث فرهنگسازی بخصوص در روستاهای کنار جنگلها تریبون هایی را داشته باشیم تا آگاهی مردم در استفاده از چوب جنگل ارتقا پیدا کند.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، در این دیدار لباس ویژه محیط زیست به امام جمعه اردبیل اهدا شد تا بعنوان محیط یار افتخاری در این عرصه تبلیغات و سخنرانی های مفید و مؤثری را داشته باشد.

منبع: