موسوی فر مطرح کرد؛ گسترش ارتباطات بین المللی برای رفع مشکلات تالاب هورالعظیم

به گزارش باغ من، رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست بر گسترش ارتباطات بین المللی برای رفع مشکلات تالاب هورالعظیم تاکید نمود.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، سید حسین موسوی فر رئیس مرکز بین الملل و امور کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هورالعظیم بازدید کرد.

در جریان این بازدید محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ضمن همراهی ایشان گزارشی از اقدامات و برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در جهت مدیریت منابع آبی و برنامه های حفاظتی و نظارتی در حوزه تالاب هورالعظیم را عرضه کرد.

موسوی فر هم در مورد این بازدید اظهار داشت: تالاب هورالعظیم تالابی مشترک بین ایران و عراق است و برای برنامه های مدیریتی و رفع مشکلات این تالاب احتیاج به ارتباطات بین المللی بین دو کشور است که این مورد در حوزه امور بین الملل سازمان پیگیری می شود.

وی به مسائل و مشکلات عمده ای که این تالاب در سال های جاری با آن مواجه بوده اشاره نمود و اظهار داشت: آتشسوزی های گسترده ای در قسمت های عراقی تالاب در فصل گرم و خشک روی داده که برای شهرهای غربی استان خوزستان مشکلاتی ایجاد نموده است.

همینطور وجود کانون های فعال گرد و غبار در قسمت های خشک شده تالاب در کشور عراق و تاثیر آن بر استان خوزستان از دیگر مواردی است که در حوزه بین الملل سازمان دنبال می شود.

موسوی فر در انتها بازدید، ضمن حضور در محل پاسگاه محیط بانی تالاب هورالعظیم با محیط بان مستقر در این پاسگاه ملاقات و گفتگو کرد.

منبع: