بروز رسانی شد آخرین وضعیت استانها زیرباران و برف

باغ من: از تهران موج جدید بارش برف و باران زمستانی طبق پیش بینی ها و هشدارهای سازمان هواشناسی فرا رسید و تقریباً بر بیشتر استان های ایران فرود آمد؛ برخی ها را سفیدپوش، برخی ها را خیس و تر و غبار برخی شهرها را با خود شست و بُرد و البته هنوز که هنوز است آلودگی سنگین هوا دست از سر برخی کلان شهرها بر نداشته و باران بسیار می خواهد تا پاک شوند.
در ادامه آخرین وضعیت استان های تحت پوشش موج جدید بارشی به سمع نظر مخاطبان ایسنا می رسد و اگر استانی همچنان با آلودگی هوا درگیر است گزارش می شود.
ترافیک سنگین در بعضی محورهای شمالی/ بوسیله تلفن ۱۴۱ از وضعیت جاده ها باخبر شوید
مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلان اینکه بطور معمول پیش از بارش برف، عملیات نمک پاشی در سطح جاده ها به انجام می رسد، اظهار داشت: با اقداماتی که انجام شده، محور مسدودی نداشتیم، اما به علت این که در بعضی محورهای شمالی سطح محورها لغزنده بود، حرکت به کندی انجام می شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با وجود بارش برف و باران، محورهای اصلی استان باز است و تردد در آنها برقرار است.
عابد محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: همه راه های اصلی استان باز و تردد در آنها جریان دارد اما راهداران از اکنون دیگر برای بازگشایی راه های روستای استان اقدام خواهند کرد.
وی اظهارکرد: راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد در پی بارش برف مسدود شدند که نهایتاً تا ظهر روز شنبه بازگشایی خواهند شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در محور یاسوج به شیراز در محدوده “مله شوره” شاهد بارش برف بوده ایم، در محور یاسوج به بابامیدان به طور مقطعی بارش برف و باران را داشتیم و در محور یاسوج به اقلید محدوده “کاکان”شاهد بارش ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر برف بوده ایم.
محمدی اشاره کرد: در بعضی محورهای مواصلاتی استان ریزش سنگ و را داشته ایم که بلافاصله توسط راهداران ریزش برداری می شد.
وی با اعلان اینکه ۲۰۰ راهدار در کوشش برای خدمات رسانی به مردم و مسافران در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم، بیان کرد: راهداران اکنون درحال نمک پاشی در جاده های استان هستند تا از یخ زدگی جاده ها جلوگیری شود.
شادی همدانی ها در یک روز برفی
همدانی ها با هر بار بارش برف برای برف بازی و تیوب سواری روانه مناطق تفریحی و کوهپایه ای می شوند و به بازی و شادی می پردازند. کم آبی این چند وقت هم مزید بر علت شده تا با هر بارش روحی تازه در جانشان دمیده شود.
بارش شدید برف در محور سمنان – مهدیشهر + فیلم
در پانزدهمین روز از فصل زمستان، بارش برف بیشتر نقاط استان سمنان را سفید پوش کرد.
اولین بارش برف زمستانی ارومیه
نخستین برف زمستانی بعد از پاییز کم بارش در استان آذربایجان غربی و ارومیه امروز ارومیه را سفید پوش کرد.
امدادرسانی به سیل زدگان گناوه ادامه دارد
احسان ایزدپناه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: امدادرسانی به متاثرین سیل در شهرستان گناوه تا نرمال سازی شرایط ادامه دارد. اکنون چند تیم عملیاتی با تجهیزات لازم در روستاهای اطراف شهرستان گناوه با تمام توان درحال رفع مشکلات مردم متاثر از بارش های شدید امروز هستند.
گردنه های ایلام مه آلود است/رانندگان از ترددهای غیر ضروری پرهیز نمایند
سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رییس پلیس راه استان ایلام از رانندگان خواست به علت مه آلود بودن شدید از تردد غیرضرور در محورهای استان اجتناب کنند.
وی اظهار داشت: اکنون شاهد مه گرفتگی شدید در محور ایلام به سمت شهرستان چوار هستیم و در سایر جاده های کوهستانی استان نیز این شرایط حاکم است که کاهش دید رانندگان را به ویژه در آخر روز و امشب سبب می شود.
افزایش ۴ تا ۷ درجه ای دمای گیلان/ بارش برف و باران از هفته آینده
محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به افزایش چهار تا هفت درجه ای متوسط دمای هوای استان طی فردا و پس فردا، افزود: علاوه بر کاهش ابر و افزایش نسبی دما، به تناوب شرایط برای وزش باد گرم خصوصاً در ارتفاعات و دامنه ها تا اواخر وقت شنبه مهیاست.
وی در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با بارندگی و بارش مخلوط برف و باران در ارتفاعات دانست و اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای استان به ترتیب ۱۴ و منفی دو درجه سلسیوس است.
وزش بادگرم در مازندران/هفته آینده یخبندان پیش بینی شده است
سید محمدرضا رضوی، مدیرکل هواشناسی مازندران از وزش باد گرم در مازندران خبرداد و اظهار داشت: امکان حریق در جنگل وجود دارد پس پیشگیری های لازم باید صورت گیرد اما هفته آتی هوای سردی را در پیش رو داریم.
برفروبی و نمک پاشی ۱۷۰۰ کیلومتر باند از راه های خمین
حمیدرضا قاسمی، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان خمین در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: در پی بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان خمین، از ساعات پایانی شب گذشته تا بامداد امروز در یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر باند از راه های آن شهرستان عملیات راهداری زمستانی در قالب برفروبی و پخش مخلوط ماسه و نمک انجام شده است.

در پی بارش برف روز گذشته؛ راه ارتباطی ۹۴ روستا در استان زنجان مسدود شد
صفی الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از مسدود شدن راه ارتباطی ۹۴ روستا در سطح استان زنجان در پی بارش برف روز گذشته آگاهی داد.
در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: خوشبختانه بارش برف از عصر روز گذشته (۱۴ دی ماه) در سطح استان زنجان آغاز شد و بیشتر غرب استان همچون دندی و ماهنشان را تحت تاثیر خود قرار داد. در مناطق شرقی استان نیز بارش ها خوب بود ولی در شهرستان طارم بصورت بارش باران بوده که باز هم خدا را شاکریم.
نخستین برف زمستانی تبریز
تبریز باز هم میزبان برف شد و اولین برف زمستانی نیز امروز پنجشنبه، ۱۵ دی ماه در شهر تبریز آغاز به باریدن کرد.
به دنبال سفیدپوش شدن شهر اتفاق افتاد؛استقبال بی سابقه شهروندان تبریزی از وسایل حمل و نقل عمومی
یعقوب وحیدکیا، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز از استقبال گسترده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و BRT بدنبال بارش نخستین برف زمستانی در تبریز آگاهی داد.

کاهش دید همراه با پدیده مه گرفتگی در آزادراه زنجان – تبریز
محمد محمدی، رییس مرکز مدیریت راه های استان زنجان از کاهش دید همراه با پدیده مه گرفتگی در آزادراه زنجان – تبریز و محور ترانزیت زنجان – میانه آگاهی داد.
شرایط نامساعد جوی موجب تصادف و مرگ دو زنجانی شد
سرهنگ مهدی میناخانی، رییس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده ای پلیس راه استان زنجان اظهار داشت: وضعیت جوی، بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها منجر به بروز تصادف سه خودرو و فوت کودک ۴ ساله شد.
وی در گفت و گو با ایسنا، با اشاه به وقوع دو فقره تصادف در محورهای زنجان – میانه و قیدار – زرین رود، اظهار داشت: بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری ساینا، یک دستگاه تریلر کشنده و یک دستگاه وانت در کیلومتر ۶۰ محور زنجان – میانه، متاسفانه یک نفر از سرنشینان خودروی ساینا که کودکی ۴ ساله بود، به علت شدت جراحات وارده فوت کرد. دلیل این حادثه شرایط نامساعد جوی و عدم کنترل راننده ساینا در این شرایط بوده است.

وضعیت “نارنجی” کیفیت هوا در ۳ شهر خوزستان
طبق اعلام سامانه پایش هوای کشور بامداد امروز هوای سه شهر خوزستان در وضعیت “ناسالم برای گروههای حساس” بوده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام سامانه پایش هوای کشور طبق آخرین اندازه گیری ها تا ساعت ۱۱ بامداد امروز (۱۵ دی ماه) شاخص کیفیت هوا برمبنای اندازه گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در سوسنگرد ۱۳۰، ایستگاه پست برق شماره ۳ اهواز ۱۲۰ و ماهشهر ۱۰۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بدین سبب وضعیت هوای این شهرها “ناسالم برای گروههای حساس” بوده است.
سامانه بارشی در خوزستان چقدر بارید؟
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ثبت ۴۶.۸ میلیمتر بارندگی در حسینیه اندیمشک در ۲۴ ساعت گذشته آگاهی داد.
محمد سبزه زاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک هواشناسی خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین میزان بارندگی خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته در حسینیه اندیمشک ۴۶.۸ میلیمتر، بهبهان ۴۳.۶، هندیجان ۴۱.۸، امیدیه ۳۶.۰، آغاجاری ۳۵.۳، ایذه ۳۳.۸، مسجدسلیمان ۲۵.۱، لالی ۲۵.۰، دزپارت(دهدز) ۲۳.۳، صفی آباد دزفول ۲۲.۱، گتوند ۱۹.۵ و شوشتر ۱۸.۸ میلیمتر بوده است.
بارش برف و باران در جاده های ۲۱ استان/ ترافیک نیمه سنگین در ۵ محور
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی، رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از بارش برف و باران در جاده های ۲۱ استان کشور آگاهی داد و اظهار داشت که ترافیک در پنج محور مواصلاتی همچون چالوس و هراز نیز نیمه سنگین است.
وی درباره ی وضعیت جوی جاده های کشور اظهارکرد: برابر آخرین گزارش های دریافتی در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در بعضی از محورهای استانهای البرز، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، مازندران، سمنان، زنجان، اصفهان، همدان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و کرمان هستیم. همین طور در بعضی از محورهای استانهای گیلان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر نیز بارش باران گزارش شده است.

برفروبی و نمک پاشی معابر ارومیه درحال انجام است
هادی بصاری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار داشت: با شروع بارش برف ۹۰۰ پاکبان و ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در آماده باش کامل قرار گرفته و بصورت شبانه روزی درحال فعالیت هستند.
تردد در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی در جریان است
پیمان آرامون، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: باتوجه به بارش برف از شب گذشته در استان با تلاش نیروهای راهداری ۶۲۰ کیلومتر عملیات برف روبی انجام شده و هم اکنون کلیه راههای ارتباطی اصلی و فرعی استان باز و تردد در جریان است.
امدادرسانی هلال احمر به ۱۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک محور اندیکا – تاراز
وحید شعبانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: شامگاه چهارشنبه با وقوع کولاک و برف در محور مواصلاتی خوزستان به چهارمحال ۱۰ خودرو در این راه ارتباطی با اختلال در تردد مواجه گشتند.

جاده های کردستان باز است/برفروبی بیش ۱۰ هزار کیلومتر باند در محورهای استان
رامبد نوذری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیش از ۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد. با برفروبی های انجام شده در استان هم اکنون هیچ راه روستایی مسدودی نداریم و مشکلات جزیی در تردد برخی روستاها وجود داشت که با تلاش راهداران برطرف می شود.
بارش برف در سمنان
در پانزدهمین روز از فصل زمستان، بارش برف بیشتر نقاط استان سمنان را سفید پوش کرد، در بارش برف که از بامداد امروز شروع شده است، شهرهای سمنان و مهدیشهر نیز چهره زمستانی به خود گرفتند.
تردد روان در راه های استان سمنان با وجود بارش برف و باران
احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با اشاره به بارش برف و باران در جاده های این استان از رانندگان خواست برای عبور از محورهای این استان تجهیزات ایمنی و زمسانی و همچون زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.
وی در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: با وجود بارش برف و باران در بیشتر نقاط استان، بر طبق تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های ترددشمار و گشت های راهداری استان، تردد در همه محورهای این استان بصورت روان در جریان است.

آماده باش ۲۴ پایگاه امدادی در لرستان
محمد قدمی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اظهار داشت: ۲۴ پایگاه امدادی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ناشی از فعالیت سامانه جدید بارشی استان آماده هستند.
آمادگی تیم های امدادی همدان باتوجه به شرایط جوی
فضل الله کلهری، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از آمادگی تیم های امدادی استان برای خدمات رسانی به مردم باتوجه به شرایط جوی آگاهی داد و به ایسنا اشاره کرد: ۱۵ دستگاه آمبولانس، ۱۰ خودروی نجات، ۱۳ پایگاه ثابت، پایگاه کوهستان، یک پایگاه هوایی و دو تیم پشتیبان در آمادگی کامل قرار دارند.
تداوم بارش ها در آذربایجان شرقی تا عصر امروز/نفوذ سامانه جدید از روز شنبه
محمدامیدفر، رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع فعالیت سامانه بارشی از عصر روز گذشته، اظهار داشت: سامانه بارشی فعلی از عصر روز گذشته فعالیت خودرا در بخش های جنوبی استان آغاز نموده و بارش ها نیز تقریباً از نیمه شب شروع شده است.
رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند
سرهنگ علی فکری، رییس پلیس راه استان همدان با اشاره به بارش برف و لغزندگی سطح جاده ها در بیشتر نقاط استان اظهار داشت: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

فعالیت ۳۰۰ نیروی خدماتی و ۱۱۰ ماشین آلات برفروبی در سنندج
عرفان فتحی، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اظهار داشت: ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات و بیش از ۳۰۰ نیرو در قالب ستاد برفروبی در سطح شهر سنندج فعال می باشند و همزمان با شروع بارش ها از ظهر روز گذشته به شهروندان خدمات رسانی می کنند.
وی در جمع خبرنگاران در سنندج، با اعلان اینکه شهرداری سنندج تمام توان و تجهیزات مجموعه را برای خدمات رسانی هرچه شایسته به شهروندان در قالب ستاد برفروبی بکار برده است، اظهار داشت: ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین، ۱۸ دستگاه ماشین آلات پشتیبانی و بیش از ۳۰۰ نیرو در قالب ستاد برفروبی در شهرسنندج به شهروندان و مسافران خدمات رسانی می کنند.
جاده های کردستان باز است/برفروبی بیش از ۱۰ هزار کیلومتر باند در محورهای استان
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بیش از ۱۰ هزار کیلومتر باند برفروبی در جاده های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.
رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با برفروبی های انجام شده در استان هم اکنون هیچ راه روستایی مسدودی نداریم و مشکلات جزیی در تردد برخی روستاها وجود داشت که با تلاش راهداران برطرف می شود.

هوای مشهد برای گروههای حساس ناسالم است/ ایستگاه سجاد در وضعیت قرمز
بنابر اعلام مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد و برمبنای آخرین اطلاعات واصله از ایستگاه های سطح شهر، در حال حاضر وضعیت فعلی کیفیت هوای مشهد با شاخص ۱۱۴ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار دارد. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته نیز با عدد ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار داشته است.
ادامه بارش ها تا شامگاه امروز در همدان
روح الله زاهدی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی استان همدان در گفت و گو با ایسنا از ادامه بارش ها تا شامگاه پنجشنبه در استان آگاهی داد.
وی با اعلان اینکه در ایستگاه دانشگاه بوعلی همدان ۱.۶ میلی متر بارندگی داشتیم، اشاره کرد: بیشترین بارش برف طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان با ۱۳ میلی متر مربوط به تاریک دره در شهرستان نهاوند و در مراکز شهرستانی نیز بوده است.
برف روبی و نمک پاشی تمام محورهای همدان
جواد نگاهداری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳۰ کیلومتر-باند از محورهای استان همدان با بهره گیری از ۳۶۰ دستگاه از انواع ماشین آلات راهداری و ۵۳۰ نیروی راهدار برف روبی و نمک پاشی شد.
وی با اشاره به ادامه بارش برف در محورهای استان همدان، اضافه کرد: سطح تمامی محورهای استان لغزنده است و این مستلزم رعایت سرعت مطمئنه و رانندگی با هوشیاری کامل است.

همه جاده های استان بوشهر باز است
عبدالکریم اخترشناس، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اظهار داشت: تمام محورهای مواصلاتی استان باز و رفت و آمد در جریان است.
وی در جمع خبرنگاران با اشاره به آماده باش نیروهای راهداری استان طی بارندگی ها چهارشنبه تا جمعه اظهار داشت: باتوجه به احتمال ریزش در محورهای کوهستانی استان، چندین اکیپ در این مناطق مستقر است.
اولین برف زمستانی میهمان تبریز شد
زمستان به بازار آمد و هم چون سالهای قبل، تبریز باز هم میزبان برف شد و اولین برف زمستانی نیز امروز پنجشنبه، ۱۵ دی ماه در شهر تبریز آغاز به باریدن کرد. هفته های گذشته آلودگی هوای شهر تبریز، نفس مردم را تنگ کرده بود و حتی شرایط به حدی رسید که خروج از خانه برای تمامی اقشار مردمی بحرانی شد.
تمامی محورهای مواصلاتی آذربایجان شرقی باز و تردد در جریان است
سرهنگ یونس منفرد، رییس پلیس راهور آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیچگونه مسیر مسدود و محدودیتی در محورهای مواصلاتی استان وجود ندارد، اظهار داشت: تردد بصورت روان اما کند در جریان بوده و کندی تردد نیز به علت بارش رحمت الهی است.
بارش برف سبب لغو و تاخیر در پروازهای فرودگاه ارومیه شد
محمدعلی قراملکی، مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از لغو و تاخیر پروازها از فرودگاه ارومیه به علت شرایط جوی خبرداد.
در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کنسل شدن پرواز بامداد از ارومیه بدلیل شرایط نامساعد جوی اضافه کرد: باتوجه به شرایط جوی، بارش برف و کاهش دید زیر ۳۰۰ متر، پروازهای امروز ۱۵ دی ماه از فرودگاه ارومیه با تاخیر به انجام می رسد و درصورت کاهش دید احتمال کنسلی پرواز وجود دارد.
امدادرسانی هلال احمر به بالای ۶۷۰ مسافر در راه مانده
سیدقاسم موسوی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان اظهار داشت: تیم های عملیاتی هلال احمر از شامگاه روز گذشته تا بامدادان امروز، برای ۶۷۹ سرنشین ۲۵۲ خودروی گرفتار در برف و کولاک جاده های این استان امدادرسانی کردند.

قم بارانی می شود
محمدرضا قاضی، کارشناس هواشناسی قم در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: برای امروز آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد پیش بینی می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:
وضعیت ناسالم هوای همدان تا اواخر هفته آتی بهبود می یابد
فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلان اینکه شاخص کیفیت هوای همدان در وضعیت ناسالم برای همه گروههای سنی است، اظهار داشت: این وضعیت ناسالم تا زمان بارندگی ها و تغییرات جوی ادامه دارد و اواخر هفته آتی و پس از بارش ها بهبود می یابد.
رگبار باران، رعد و برق و تکرگ و تندباد در انتظار هرمزگان
برمبنای مدلهای هواشناسی و پیش بینی انجام شده از طرف سازمان هواشناسی استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان هشدار سطح نارنجی هواشناسی و هشدار نارنجی دریایی صادر کرد.
حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، اضافه کرد: با ورود یک سامانه بارشی به استان، فعالیت این سامانه از پس از ظهر پنجشنبه ۱۵ دی ماه شروع و تا شنبه ۱۷ دی ماه ادامه می یابد و سراسر استان را در برخواهد گرفت.
وی بیان کرد: با عنایت به این که احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های فصلی، اختلال در سفرهای جاده ای و خسارت بر اثر تندباد لحظه ای وجود دارد سفارش می شود کلیه دستگاه های امداد رسان در حالت آماده باش بوده و از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه های فصلی، صعود به ارتفاعات و کارهای کوه نوردی و سفرهای غیرضرور به استانهای همجوار اجتناب شود.

پیش بینی وزش باد نسبتا شدید و بروز کولاک در گردنه های استان زنجان
حسین سلطانی، کارشناس پیش بینی جوی اداره کل هواشناسی استان زنجان وزش باد نسبتا شدید و افت دما را از پدیده های جوی استان طی دو روز آینده اعلام نمود و اظهار داشت: افت دمای پیش بینی شده برای استان در حدود ۶ درجه است.
وی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، اظهار داشت: فعالیت این سامانه که از روز گذشته در استان شروع شده بود، بارش هایی را به همراه داشت.
تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان با زنجیرچرخ صورت گیرد
محمد محمدی، رییس مرکز مدیریت راه های استان زنجان با اشاره به این که شامگاه روز گذشته همه محورهای استان زنجان درگیر بارش برف بود، اظهار داشت: سامانه بارشی امروز (۱۵ دی ماه) از استان خارج خواهد شد.
وی در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: روز گذشته (۱۴ دی ماه) در همه محورهای اصلی استان همچون تا کیلومتر ۵۰ اتوبان زنجان _ تبریز، جاده ترانزیتی زنجان _ میانه، تا کیلومتر ۶۰ اتوبان زنجان _ قزوین، جاده ترانزیتی زنجان _ قزوین و سایر جاده های کوهستانی نظیر سلطانیه _ قیدار، زنجان _ بیجار، زنجان _ ماهنشان و زنجان _ طارم شاهد بارش برف بودیم.

پاک سازی معابر اصلی شهر زنجان در پی بارش برف
علیرضا فیروزفر، شهردار زنجان با اشاره به پاک سازی معابر اصلی شهر زنجان در پی بارش برف، اظهار داشت: نیروها و تجهیزات در حالت آماده باش کامل قرار دارند.
وی اظهار داشت: از ساعت ۱۵ روز گذشته نیروها و تجهیزات شهرداری زنجان در حالت آماده باش کامل قرار دارند و با وجود بارش برف تلاش شد با بهره گیری از روش های مختلف که از قبل طراحی شده معابر را پاک سازی نماییم و خوشبختانه هم اکنون همه معابر، برای تردد مناسب می باشد.
بازگشایی ۶۰ محور روستایی کرمانشاه از برف/ ۷ محور همچنان مسدود است
فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه با اشاره به بازگشایی ۶۰ محور روستایی استان در پی بارش برف در شبانه روز گذشته، اظهار داشت: اکنون هفت محور روستایی در سنقر و کلیایی مسدود است که تا ظهر بازگشایی خواهد شد.
فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شروع بارش برف در محورهای استان از روز گذشته، اظهار داشت: در محورهای اصلی استان بیش از ۱۲۷۰ کیلومتر برف روبی انجام شده و همه این محورها باز است.
وی همین طور از انجام ۱۲ مقطع ریزش برداری در محورهای اصلی استان آگاهی داد.

اصفهان در وضعیت اضطرار/ صنعتی شدن بلای جان اصفهان شده است
این روزها گویا هوای پاک نیز مانند آب در اصفهان کیمیا شده، پالایشگاه ها بی مهابا مازوت می سوزانند و نفس شهروندان هر لحظه تنگ تر می شود. اگر تنها نیمی از ظرفیت نیروگاهی مانند نیروگاه شهید منتظری به مازوت اختصاص پیدا کند، روزانه بیش از ۲۷۰ تن دی اکسیدگوگرد، ۴ تن ذرات معلق خطرناک زیر ۲.۵ میکرون و ۲۲ تن اکسید نیتروژن به آلاینده های قبلی اصفهان افزوده می شود و این میزان از آلودگی ده ها برابر بیش از تمام خودرو های کلانشهر اصفهان است.
برای چندمین روز متوالی هوای اصفهان در وضعیت ناسالم به سر می برد، آسمان شهر خاکستری رنگ است و بوی دود در هوا به آسانی استشمام می شود.
تردد در محورهای برف گیر چهارمحال و بختیاری؛ تنها با زنجیرچرخ
سرهنگ غلامعلی، رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: باتوجه به بارش برف در محورهای برف گیر استان، تردد رانندگان تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است. هم اکنون بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است.

تمام محورهای کرمانشاه “لغزنده” است/ “مه گرفتگی شدید” در گردنه ها
سرهنگ کیخسرو دستغیب، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به بارش های شبانه روز گذشته در استان، اظهار داشت: هم اکنون سطح تمامی محورهای استان لغزنده است.
۲۳۲ راهدار خراسان جنوبی در طرح زمستانه خدمت رسانی می کنند
حسن سپاهی، رییس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار داشت: در امتداد اجرای طرح راهداری زمستانی ۲۳۲ راهدار و ۳۳ باب راهدارخانه مشغول خدمات رسانی هستند.

برچسب ها:, , ,