رئیس پارک ملی گلستان خبرداد؛ استمرار خشکسالی در پارک ملی گلستان

به گزارش باغ من، رئیس پارک ملی گلستان ضمن اشاره به کمبود نزولات جوی طی ماه های اخیر، اظهار داشت: احتمال مهاجرت آهوان دشت میرزابایلو به خاطر خشکی چشمه های منطقه به سمت اراضی زراعی و روستاهای مجاور وجود دارد.

مهدی تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: هر چند در چهار ماهه نخست سال آبی جدید شاهد بارش های نقطه ای در قسمت هایی از پارک ملی گلستان بودیم و ارتفاعات تقریبا سفید پوش شده اما بارش موثر و قابل قبولی در منطقه ثبت نشده است.
مدیر پارک ملی گلستان افزود: شرایط رویشگاهی و علوفه های منطقه وضعیت قابل قبولی دارد و در شرایط فعلی نیازی به تغذیه پستانداران با علوفه دستی احساس نمی گردد.
وی اظهار داشت: آب ورودی رودخانه های دوغ و آبشار امسال وضعیت مطلوبی ندارد و در صورت استمرار خشکسالی شاهد خشک شدن مطلق این منابع ابی خواهیم بود.
تیموری اظهار نمود: میزان آب های جاری پارک ملی گلستان مثل آبشار آق سو، گلستان، رودخانه دوغ، آبشار گلشن و خاندوشان کاسته شده به صورتی که آب آبشار گلستان اصلاً به رودخانه نمی رسد و این شرایط مسیرهای دسترسی به آب زیستمندان حیات وحش را محدود کرده که این خود فرصتی برای شکارچیان است.

برچسب ها:, ,