ماندگاری هوای سرد تا 5 روز آینده در کشور

باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ادامه هوای سرد در بیشتر مناطق کشور تا پنج روز آینده از آلودگی هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت آگاهی داد.
صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، در تشریح پیش بینی وضعیت هوا برای روزهای آینده اظهار داشت: برمبنای نقشه های هواشناسی در پنج روز آینده در غالب مناطق کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت آلودگی هوا پیش بینی می شود. در دو روز آینده نیز در بعضی نقاط نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ خواهد داد که گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.
وی اضافه کرد: تا روز دوشنبه در جنوب استانهای فارس و بوشهر بارش پراکنده و خفیف خواهیم داشت. از روز شنبه تا سه شنبه در بعضی نقاط استانهای واقع در سواحل دریای خزر خصوصاً سواحل غربی، افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.
ضیائیان افزود: روز سه شنبه در دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار پراکنده پیش بینی می شود. همین طور طی سه روز آینده دریای عمان و غرب تنگه هرمز و سواحل جنوبی استان بوشهر مواج و متلاطم می باشد.
وی اشاره کرد: هوای استان تهران برای امروز جمعه صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات غبارآلود پیش بینی می شود. آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری و غبار آلود پیش بینی می شود. همین طور آسمان تهران برای فردا و سه روز آینده قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبارآلود پیش بینی می شود.

منبع: