مشاهده یک قلاده پلنگ در ارتفاعات املش

به گزارش باغ من، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در ارتفاعات این شهرستان اطلاع داد.
دریافت ۳ MB
به گزارش باغ من به نقل از مهر، لطیف جواهر دشتی اظهار داشت: برای چندمین بار مأمورین یگان حفاظت شهرستان املش موفق به فیلم برداری از پلنگ در این منطقه شده اند.
وی افزود: گزارشات مکرر مردمی و مأمورین اجرایی از مشاهده پلنگ در منطقه نشان داده است که این منطقه مأمن و زیستگاه فوق العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست املش ضمن اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب جنگل های گیلان بیان نمود: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد، وجود دره های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم نموده که به جرأت میتوان گفت در کشور بی نظیر است.
جواهردشتی افزود: املش با دارا بودن جنگل انبوه و بخشی کوهستانی دارای تنوع زیستی بالایی است که در سال جدید با ثبت گونه های پلنگ، گرگ، گربه جنگلی، روباه معمولی، شوکا، گراز، تشی و غیره توانست بار دیگرگونه های منحصربه فردی از محیط زیست را به تصویر بکشد.

منبع:

برچسب ها:,