براساس داده های ۱۵ ایستگاه پایش فعال؛ هوای اصفهان در وضعیت سالم، شاخص 63 است

به گزارش باغ من، شاخص کیفی هوای اصفهان امروز هفدهم بهمن ماه برپایه داده های ۱۵ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۶۳ در وضعیت زرد و قابل قبول به ثبت رسید.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: میانگین شاخص هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت بامداد امروز دوشنبه هفدهم بهمن ماه برپایه داده های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت قابل قبول به ثبت رسید.
جمشید لقایی اضافه کرد: امروز شاخص هوا در چهار ایستگاه همچون خیابان فیض با ۵۰، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) با ۴۴، خیابان فرشادی با ۳۷ و میرزا طاهر با ۲۹ AQI در وضعیت پاک است.
به گفته وی شاخص هوا در ایستگاه دانشگاه صنعتی با ۸۰، محله کردآباد با ۷۵، میدان باهنر با ۶۶، بلوار کاوه و محله رهنان با ۶۰، انقلاب با ۵۲ و سپاهان شهر با ۶۲ AQI وضعیت زرد و قابل قبول را نشان داده است.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، برپایه داده های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۹۳، استانداری با ۷۶ و رودکی با ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول و در بزرگراه خرازی با شاخص ۱۰۲ در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس به ثبت رسید. همچنان ایستگاه پروین، باغ غدیر و خواجو قطع است.
امروز ایستگاه های پایش هوا در سجزی با ۵۵، مبارکه با ۷۵ و شاهین شهر با ۶۹ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و مابقی ایستگاه ها در شهرهای مجاور اصفهان همچون خمینی شهر، زرین شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان هم قطع است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک می باشد.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع: