هواشناسی: ارتفاع موج در خلیج فارس به ۳ متر می رسد

باغ من: به گزارش باغ من، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس اخطار داد و اعلام نمود: از پنجشنبه ارتفاع موج در فراساحل خلیج فارس به دو تا سه متر می رسد.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، سازمان هواشناسی با صدور اخطار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید و توفانی شدن خلیج فارس اعلام نمود: پنج شنبه وزش باد با حداکثر سرعت ۳۴ نات معادل ۶۵ کیلومتر بر ساعت و جمعه با حداکثر سرعت ۴۰ نات معادل ۷۶ کیلومتر بر ساعت نواحی شمالی، مرکزی و شرقی استانهای بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس را فرا می گیرد.
این شرایط سبب افزایش ارتفاع موج در سواحل به ۱.۵ تا ۲ متر و در فراسواحل به ۲.۵ تا ۳.۵ متر می شود. پیشبینی می شود در ایام شنبه و یکشنبه سرعت باد در این مناطق به ۳۲ تا ۳۴ نات معادل ۶۱ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد که پیامد آن افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل به ۲ تا ۳ متر است. همینطور اثر مخاطره آمیز این شرایط شامل «غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و صدمه به قفس های صیادی، خسارت به شناورهای سبک، تفریحی، نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه ها، و احتمال صدمه به تأسیسات دریایی در سواحل و فراسواحل» است. سفارش می شود در این زمان از انجام فعالیتهای تفریحی در دریا نظیر غواصی و شنا خودداری شود. همینطور اعمال محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیتهای دریایی در ساحل و دور از ساحل هم سفارش می شود.

برچسب ها:, , ,