داده های ۱۶ ایستگاه پایش فعال نشان دهد؛ ثبت ششمین روز هوای پاک در اصفهان امسال

باغ من: شاخص کیفی هوای بارانی اصفهان امروز بیست و هفتم بهمن ماه بر طبق داده های ۱۶ ایستگاه پایش فعال با میانگین ۳۴ در وضعیت پاک ثبت گردید.

مسئول امور کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: میانگین شاخص هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت بامداد امروز پنجشنبه بیست و هفتم بهمن ماه برمبنای داده های دریافتی ۱۱ ایستگاه شهرداری در وضعیت پاک ثبت گردید.
جمشید لقایی اضافه کرد: امروز شاخص هوا در تمامی ایستگاه ها در وضعیت سبز قرار گرفته و بر این اساس شاخص ایستگاه هوا در دانشگاه صنعتی با ۵۰، بلوار کاوه با ۴۸، سپاهان شهر با ۳۹، میدان انقلاب با ۳۴، محله رهنان با ۲۸، میدان باهنر با ۱۸، محله ولدان (ورزشگاه میثاق) ۱۵، کردآباد با ۱۶، فرشادی با ۱۲، میرزا طاهر با ۱۱ و خیابان فیض با ۹ AQI در وضعیت پاک ثبت شده است.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، برمبنای داده های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان)، شاخص هوا در خیابان احمدآباد با ۶۸ و خیابان پروین با ۶۹ در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه بزرگراه خرازی با ۴۵، خیابان استانداری با ۴۶ و در ایستگاه رودکی با ۴۱ AQI در وضعیت پاک ثبت گردید. شاخص هوا در ایستگاه های پایش شهرداری اصفهان- ۲۷ بهمن
امروز ایستگاه های پایش هوا سجزی با ۳۶ در وضعیت پاک و مبارکه با ۸۶ AQI در وضعیت قابل قبول بوده و مابقی ایستگاه ها در شهرهای مجاور اصفهان همچون شاهین شهر، خمینی شهر، زرین شهر و منطقه صنعتی دولت آباد و کاشان نیز قطع است.
ثبت ۱۱۶ میلیمتر بارش در کلانشهر اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته
آسمان کلان شهر اصفهان امروز بعد از ۳۶ ساعت بارندگی متناوب، صاف تا قسمتی نیمه ابری است. روز چهارشنبه ۲۶ بهمن ماه در پی بارش بی سابقه در کلان شهر اصفهان برمبنای آمار ایستگاه باران سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، ۱۱۶ میلیمتر بارش ثبت شده که حدودا برابر با میانگین یکسال زراعی این کلان شهر یعنی ۱۲۰ میلیمتر است.
گفتنی است کلان شهر اصفهان با احتساب امروز، از شروع سال جاری تا حالا ۶ روز هوای پاک، ۱۶۲ روز هوای قابل قبول، ۱۳۷ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و ۲۷ روز هوای ناسالم برای عموم شهروندان داشته است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروههای حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناکست.
شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

منبع:

برچسب ها:, , ,