مهر بررسی کرد؛ حواشی به وجود آمده برای توله یوزهای شاهرود

به گزارش باغ من، تصاویر منتشره از نحوه نگهداری دو توله یوزپلنگ تازه پیدا شده در توران شاهرود آن هم بر روی پشت بام اداره محیط زیست در استان سمنان سبب بروز حواشی شده است.
دریافت ۱۷ MB
به گزارش باغ من به نقل از مهر، نگهداری دو توله یوز یعنی آذر و توران آن هم روی پشت بام اداره محیط زیست نگرانی هایی را از بابت نحوه نگهداری این دو توله یوز مطرح کرده است کارشناسان اذعان دارند که اگر یک لحظه حواس دامپزشکان و تیمارگران از این دو یوز غافل شوند امکان صدمه دیدن آنها وجود دارد. همینطور بحث هایی در رابطه با نگهداری اصولی این دو یوز به صورت بسیار جدی در محافل علمی وجود دارد هرچند اداره محافظت از محیط زیست استان سمنان این شائبه ها را پاسخ گفته و از دوست داران محیط زیست خواسته که نگران وضعیت یوزها نباشند.
از سوی دیگر اما منتقدان به سیستم مدیریت حفاظت محیط زیست استان سمنان که تجربه انتقال گورها و تلف شدن چند رأس از آنها در راه شاهرود به گرمسار و مسائلی از این دست را در کارنامه محیط زیست استان سمنان مشاهده می کنند، کمی از بابت اقدامات نگران هستند.
بهرنگ اکرامی، دامپزشک آذر و توران در واکنش به انتشار تصاویر حضور آذر و توران روی پشت بام، در مصاحبه ای اعلام نموده که این کار با نظارت ما و به منظور بازی کردن و آفتاب گرفتن توله یوزها صورت می گیرد، بنابراین چند ساعت در روز آذر و توران را به پشت بام می بردیم. بنابراین توله ها با ششصد گرم به ما تحویل داده شدند و الان در نهایت سلامت با وزن پنج کیلوگرم به توران برگشته اند.
بهرام علی ظاهری مدیرکل محیط زیست استان سمنان هم در گفتگو با خبرنگاران اعلام نمود: در مرحله شیرخوارگی آذر و توران باید در یک اتاقک نگهداری شوند تا نسبت به تغذیه آنها اقدام گردد و نمی توان آنها را در یک محیط باز رها کرد، بنابراین خیلی از حرف های گفته شده غیرکارشناسی است و این افراد از پرورش یوز کوچک ترین اطلاعی ندارند و مهم ترین نکته برای ما سلامت توله یوزها هستند که حال آنها خوب است.
گفتنی است همواره در این سالهای اخیر سیاست محیط زیست استان سمنان بی خبر خواندن منتقدان از مسائل و تبری از هر نوع خطا از جانب اداره کل محافظت از محیط زیست بوده است.

منبع:

برچسب ها:,