تدابیر هواشناسی برای تامین ایمنی در سفرهای نوروزی

باغ من: به گزارش باغ من، رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: از ۲۰ اسفند سال قبل تا نهم فروردین حدود ۱۷ هزار و ۷۵۰ محصول هواشناسی برای تامین ایمنی سفرهای زمینی، دریایی و هوایی در سازمان هواشناسی کشور تولید شده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، دکتر سحر تاج بخش اظهار داشت: سازمان هواشناسی از ۲۰ اسفند ماه برنامه های ویژه سفرهای نوروزی امسال را عملیاتی کرد که این خدمات شامل ارائه انواع بسته های پیش بینی وضع هوا به بخش های مختلف عمومی و تخصصی بوده است.
وی افزود: در طول این مدت بیش از ۶۰۰ پیش بینی ۱۰ روزه وضع هوا برای ۴۵۰ شهر کشور و بیش از ۱۲ هزار بولتن پیش بینی هوانوردی برای مساعدت با هدایت ایمن سفرهای هوایی در روزهای نوروز در سازمان هواشناسی کشور تولید شده است.
وی افزود: برای مساعدت با ایمنی سفرهای دریایی نیز حدود ۳۸۰ پیش بینی دریایی در این ایام تولید شده است.
تاج بخش در بخش دیگری با اعلان اینکه صدا و سیما همیشه بازوی اطلاع رسانی هواشناسی برای انتشار اخبار و هشدارهای جوی بوده است، اظهار داشت: در روزهای نوروز نیز رسانه ملی کمک زیادی به اطلاع رسانی اخبار و هشدارهای جوی کرد بطوریکه برآورد می شود تا ۹ فروردین بین ۴۵۰۰ تا ۴۷۵۰ گزارش جوی تولید و به وسیله این رسانه ارائه شده است.
رییس سازمان هواشناسی کشور در ادامه، عنوان کرد: از زمان شروع سفرهای نوروز تا کنون ۱۹ هشدار وضع هوا برای دستگاه های همکار بمنظور هدایت ایمن سفرهای جاده ای و مدیریت اتراق های عمومی مردم صادر گردیده است.
وی اشاره کرد: حدود ۳۵۲۰ ایستگاه هواشناسی و ۳۲ مرکز پیش بینی در ستاد و استانها مثل سایر ایام سال در روزهای نوروز نیز خدمات رسانی کردند. همین طور ۳۲ واحد عملیاتی در بخش فنی و مهندسی تجهیزات نیز در روزهای تعطیلات این واحدها را پشتیبانی کردند.

منبع: