قطعی اینترنت تا یکپارچه سازی؛ ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اصفهان از مدار خارج شد

باغ من: باغ من: ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اصفهان از بامداد امروز کامل قطع شده و برغم غبارآلودی هوای امروز داده ای از وضعیت هوای این کلانشهر نیست.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط زیست (منطقه اصفهان) از بامداد امروز پنج شنبه بطور کامل قطع شده و داده ای از وضعیت هوای این کلان شهر در پنج ایستگاه تحت نظارت اداره کل محیط زیست در خیابان احمدآباد، رودکی، پروین، بزرگراه خرازی و استانداری وجود ندارد.
در همین ارتباط معینی، کارشناس مرکز کنترل کیفیت هوا در اداره امور لابراتوار های حفاظت محیط زیست اصفهان به خبرنگار مهر اظهار داشت که علت قطعی امروز ایستگاه ها قطعی اینترنت بوده و تلاش می نماییم تا ساعات آینده این مشکل برطرف و داده های ایستگاه ها بروز رسانی شود.
همچنین از یک هفته گذشته تا حالا ۱۱ ایستگاه پایش هوا تحت نظارت و کنترل شهرداری اصفهان در خیابان های فرشادی، انقلاب، فیض، رهنان، شهید باهنر، بولوار کاوه، دانشگاه صنعتی، کردآباد، ولدان، میرزا طاهر و سپاهان شهر قطع بوده و آنطور که مسئول کنترل کیفیت هوا در معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان به خبرنگار مهر اظهار داشت که نقص فنی به وجود آمده در طول این مدت بدلیل تغییر شبکه ارتباطی ایستگاه های سنجش کیفی هوا و اتصال آنها به سرور سامانه جدید بوده که بزودی این مشکل برطرف می شود.
جمشید لقایی در گفت و گو با مهر اضافه کرد: ارتباطات شبکه ایستگاه های سنجش هوا در ایام اخیر برای یکپارچه سازی سامانه با خطوط ایرانسل برقرار شده و در دسترس نبودن داده های ۱۳ ایستگاه های سنجش شهرداری اصفهان، مسئله سه جانبه بین شهرداری، شرکت های ایرانسل و فاوا (شرکت فناوری اطلاعات ایرانیان) بوده که در تلاش هستیم بزودی برطرف و اطلاع رسانی برخط درمورد وضعیت هوای این کلانشهر بهتر از گذشته برای عموم شهروندان صورت گیرد.
یکپارچه سازی سامانه برخط کنترل کیفیت هوای کلان شهر اصفهان در اپلیکیشن سازمان حفاظت محیط زیست (منطقه اصفهان) امروز انجام و ایستگاه های شهرداری به آن اضافه شده است اما داده ای در ایستگاه ها موجود نیست.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز گذشته اعلام نمود که به جهت وزش باد شدید و تندباد لحظه ای در مناطق شرق و شمال استان احتمال خیزش گردوخاک محلی وجود دارد و از روز پنجشنبه تا یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه جوی پایدار در سطح استان حاکم خواهد بود.