واکنش شورایی ها به حکم قطع ۵۰ درخت در بوستان کوهپایه

باغ من: اعضای شورای شهر تهران حکم قوه قضائیه به قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه واکنش نشان دادند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، اقراریان در تذکر قبل از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اعلان اینکه امروز حکم قطع ۵۰ اصله درخت در بوستان کوهپایه صادر گردیده است و این در حالیست که این بوستان در محاصره برج های بلند مرتبه با معماری وحشی قرار گرفته است، اظهار داشت: ما حاضریم به جهت اینکه توجه مدیران شهری، رسانه ها و مردم به این مساله جلب شود زنجیره انسانی به دور این بوستان بکشیم تا از قطع این درختان جلوگیری شود.
وی با اعلان اینکه از نظر ماهوی حکم ایراد دارد، اظهار داشت: اهالی مسجد الزهرا با من تمام گرفتند و شبانه از این بوستان بازدید کردم و آنها می گفتند که پشت این ماجرا روابطی وجود دارد و مقرر است که ساختمان پنج طبقه در این بوستان راه اندازی کنند.
مهدی چمران در واکنش به این سخنان اضافه کرد: مگر می شود درخت را قطع کرد. درخت یک موجود مقدس است که در بعضی مناطق حتی به آن دخیل می بندند و قاضی نمی تواند حکم قطع درخت بدهد؛ چونکه در این بوستان درختان ۲۰ ساله کاشته شده است و ما سخت ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم و از نیروی انتظامی هم توقع نداریم که از افرادی که می خواهند درخت را قطع کنند حمایت کنند و من حتما با آنها تماس می گیرم تا فریب آدم های پولدار را نخورند.
مهدی پیرهادی نیز در واکنش به این تذکر اشاره کرد: این مسئله از یک هفته قبل شروع شده و بلافاصله پس از شنیدن این مساله با حضور معاون شهردار و رییس سازمان بوستان ها به آنجا رفتیم و مختاری رییس سازمان بوستان های شهرداری تا دفتر اژه ای رییس قوه قضائیه این مساله را پیگیری کرد و جلوی اجرای حکم را گرفت.
وی با اعلان اینکه این مسئله یک پرونده ۱۰ ساله است، افزود: شهرداری آمادگی تملک این ملک را دارد و از پلیس انتظار داریم حتی اجازه نمی داد که پیاده راه جلوی بوستان خراب شود.
مختاری رییس سازمان بوستان های شهرداری که در صحن شورا حضور داشت، نیز با اعلان اینکه بمحض اطلاع از اجرای حکم قلع و قمع درختان در بوستان کوهپایه به آنجا رفتیم و ظرف نیم ساعت طی تماسهای مکرر با مدیران قوه قضائیه و حتی دفتر رییس قوه قضائیه جلوی اجرای این حکم را گرفتیم، اظهار داشت: حتی با هماهنگی انجام شده با رییس کلانتری او نیز از اجرای حکم منع شد و عملیات بازسازی را نیز از همان روز شروع کردیم.
وی با اعلان اینکه دو سال قبل هم می خواستند درختان جنوب بوستان مادران در منطقه ۳ را قطع کنند، اظهار داشت: اجازه قطع درختان را نمی دهیم.

منبع:

برچسب ها: