مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان: ۴۹۰ هکتار از جنگل و مراتع لرستان طعمه حریق شد

به گزارش باغ من، لرستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: سال جاری ۴۹۰ هکتار از جنگل و مرتع استان گرفتار حریق شدند که به طور عمده سطحی بودند و با تلاش همه ظرف سه تا چهار ساعت حریق اطفا شد.
حسین میرزایی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: در بحث حریق، پیشگیری بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی افزود: با عنایت به بارندگی های سال قبل سال جاری شاهد پوشش گیاهی خوبی در مراتع بودیم و به منظور پیشگیری از حریق احتمالی تمرکز را روی نقاط بحرانی و حسال گذاشتیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار داشت: در بحث مهار و اطفای حریق از ظرفیت سمن ها و NGO ها که بیشتر از ۵۵۰ نفر هستند در شهرستان ها استفاده و آنها را سازماندهی کردیم.
میرزایی بیان نمود: از همیاران طبیعت در قسمت های رصد، پایش و کشف حریق استفاده شد.
وی ادامه داد: همینطور ۱۳۰ نفر از نیروهای زبده و آموزش دیده را تحت عنوان نیروهای واکنش سریع سازماندهی کردیم تا در موقع حریق احتمالی سریعا آتش را در منطقه اطفاء و آنرا مهار کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان افزود: همینطور به مرتعدارانی که دارای پروانه چرا هستند آموزش های لازم داده و به آنها تفهیم شد که نگهداری مرتع برعهده خودشان است.
میرزایی اظهار داشت: همینطور برای مهار حریق در استان، ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان ها و فرمانداران پای کار بودند که از همکاری آنها تشکر می کنم.
وی بیان نمود: سال جاری ۲۴۰ هکتار از جنگل و مرتع استان گرفتار حریق شدند که عموما سطحی بودند و با تلاش همه ظرف سه تا چهار ساعت حریق اطفا شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه تابحال ۶۲ فقره حریق در استان گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۹۰ هکتار اراضی جنگلی و مرتعی گرفتار حریق شده، ۳۴۶ هکتار جنگل و ۱۴۴ هکتار مرتع بوده است.