محیط بان نمونه کشوری در گفت وگو با باغ من؛ ماجرای درگیری با شکارچیان مسلح در شاهرود

به گزارش باغ من، محیط بان مضروب توسط شکارچیان غیر مجاز در شاهرود ضمن اشاره به شرح ماجرای درگیری با متخلفان مسلح به سلاح گرم، اظهار داشت: این افراد سابقه تیراندازی به سمت ماموران را دارند.

علیرضا دزیانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با ماجرای روز گذشته و تیراندازی به سمت مأموران محیط زیست توسط شکارچیان غیرمجاز، بیان نمود: روز گذشته با عنایت به این که تعطیل بود، امکان این که صیادان غیر مجاز وارد منطقه شکار ممنوع تپال شاهرود شوند، وجود داشت بنابراین برای رصد منطقه وارد عمل شدیم.
وی با اشاره به اینکه ساعت پنج بامداد جمعه به همراه دو همکار دیگر از محیط بان راهی تپال شاهرود شدیم تا رصد بهتری از منطقه داشته باشیم، اضافه کرد: در بدو ورود، منطقه ای مناسب را برای کمین رصد انتخاب و در آن حضور یافتیم.

این محیط بان که الان به علت جراحات وارده بر اثر درگیر با شکارچیان متخلف در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود به سر می برد، با اشاره به اینکه در بدو کمین متوجه رد موتورسیکلت ناشناسی در منطقه شدیم بنابراین بنا به وظیفه دنبال آنرا گرفتیم، اظهار داشت: اکیپ محیط بانی مسیر را تا بالاترین نقطه دنبال و سپس بر مکانی که شکارچیان اتراق کرده بودند، مشرف شد.
دزیانیان با اشاره به اینکه یکی از افراد مسلح به تفنگ در این زمان به سمت حیاط وحش دو تیر شلیک کرد، اظهار داشت: فورا مکان دقیق استقرار شکارچی با دوربین توسط بنده مشخص شد.
وی با اشاره به اینکه فورا پس از شلیک از جانب این شکارچی، یک رأس قوچ ۵۰ متر آن سو تر روی زمین افتاد، اظهار داشت: این مورد نشان از برخورد تیر شکارچی به شکار داشت.
این محیط بان شاهرودی ضمن اشاره به ورود به ماجرا، اظهار داشت: فردی که برای آوردن لاشه حیوان به پایین ارتفاعات رفته بود، دستگیر شد.
دزیانیان اضافه کرد: فرد شکارچی که در بالا دست مستقر و با سلاح گرم آماده بود، بمحض این که ما را دید متواری شد و بنده هم به دنبال وی رفتم.

وی اضافه کرد: شکارچی متخلف در هنگام فرار با پای پیاده مبادرت به مسلح کردن تفنگ و برگشت برای تیراندازی کرد و در نهایت با وی گلاویز شدم پس از شناسایی و مقاومت بیشتر از ۲۰ دقیقه درگیری فیزیکی وی نسبت به استفاده از سلاح سرد اقدام نمود.
این محیط بان با اشاره به اینکه فرد متخلف بعد از مجروحیت وی، در نهایت متواری شد اما دو نفر دیگر دستگیر و یک لاشه شکار هم از آنها کشف شد، اظهار داشت: فرد شرور سابقه دار بوده و چندین مرحله هم به سمت مأموران تیراندازی کرده بود بنابراین در صدد بودیم که وی را دستگیر نماییم اما متأسفانه نتوانستیم.
دزیانیان بیان نمود: مسؤلان محیط زیست با دادستانی و نیروی انتظامی هماهنگی های لازم را انجام داده تا بتوان هر چه سریع تر وی را دستگیر کرد.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، دزیانیان محیط بان نمونه کشوری است.

منبع: