اخطار هواشناسی نسبت به توفان شن و گرد و خاک در 4 استان

به گزارش باغ من، سازمان هواشناسی کشور از وزش شدید باد، گرد و خاک و در نواحی مستعد، توفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم و جنوب و شرق سمنان، طی روزهای آینده اطلاع داد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار هواشناسی سطح نارنجی و با اشاره به افزایش گرادیان فشار سطح زمین از وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان شن طی روز جمعه (۱۳ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و قم، روز شنبه (۱۴ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی و روز یک شنبه (۱۵ مردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب و شرق سمنان اطلاع داد.
از همین رو در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری همچون سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها، دکل های برق و سازه های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال وجود دارد.
در همین راستا سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استقامت سازه های موقت، احتیاط در کارهای عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال و محدودیت در کارهای کشاورزی سفارش کرده است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، در اخطار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به همراه داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.
/ ی ۵۹

منبع: