در آستانه هفته دولت؛ راه اندازی ۱۷ خانه محیط زیست در اصفهان همزمان

باغ من: ۱۷ خانه محیط زیست و هفت خانه فناور محیطزیست در استان اصفهان در آستانه هفته دولت بطور همزمان بهره برداری شد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، هفت خانه فناور محیط زیست در مراکز علمی- پژوهشی و ۱۷ خانه محیط زیست در استان اصفهان با هدف گسترش فرهنگ زیست محیطی بامداد روز شنبه و در آستانه هفته گرامیداشت دولت بطور همزمان به بهره برداری رسید.
در این آئین فیروزه سعادتی رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: افتتاح خانه های محیط زیست برمبنای سیاست سازمان محیط زیست کشور در بخش های مختلف شکل می گیرد و فعالیت ها در این خانه ها تحت نظر محیط زیست در جوامع مختلف صنعتی، دانشگاهیان، شهرداری، آموزش وپرورش و … هدفمند دنبال می شود.
وی افزود: امروز در سومین مرحله افتتاح خانه های محیط زیست در استان اصفهان، ۱۷ خانه محیط زیست در بخش های صنعت، آموزش پرورش، دهیاری ها، سازمان های مردم نهاد، آموزش عالی و شرکت تعاونی راه اندازی شد.
رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اشاره کرد: به همت کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان امروز هفت خانه فناور محیط زیست نیز در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی به بهره برداری رسید.
اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری اصفهان برای بسط خانه های محیط زیست
در ادامه منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این آئین، مردمی سازی و توجه به موضوعات محیط زیستی را با مشارکت جوامع مختلف صنعتی، شهرداری ها، دانشگاه ها و آموزش وپرورش اقدامی بسیار باارزش دانست و گفت: در استان اصفهان خانه های هلال احمر سطح وسیعی را پوشش داده و مدیریت بحران استانداری اصفهان با همان ظرفیت برای بسط خانه های محیط زیست در دهیای ها و شهرداری های استان آمادگی دارد.
وی اشاره کرد: چالش های زیست محیطی استان اصفهان بی شک باید مورد توجه دولت قرار گیرد و این مهم نیازمند مشارکت جوامع مردمی است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره کرد: در پهنه و منطقه ای زندگی می نماییم که همیشه تحت تأثیر آلودگی هوا است بطوریکه از شروع سال تا حالا بیش از ۴۵ روز هوای آلوده داشتیم و وجود معضلاتی چون خشکی رودخانه زاینده رود، تالاب بین المللی گاوخونی، فرونشست زمین، مشکلات ناشی از کم آبی و استقرار ۱۰ هزار واحد صنعتی می طلبد که خانه های محیط زیست گسترش یابد.
چهار خانه محیط زیست در عرصه صنعت، هشت خانه محیط زیست در عرصه دهیاری ها، یک خانه محیط زیست در عرصه شهرداری چرمهین لنجان، یک خانه محیط زیست در عرصه آموزش و پرورش، یک خانه محیط زیست در عرصه آموزش عالی، یک خانه محیط زیست در عرصه سازمان های مردم نهاد، یک خانه در عرصه شرکت های تعاونی و هفت خانه فناور محیط زیست در مراکز علمی و پژوهشی بصورت برخط و بطور همزمان راه اندازی شد.

منبع: