وزش باد و خیزش گرد و خاک در شرق و غرب کشور

باغ من: باغ من: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد و خیزش گرد و خاک در شرق و غرب کشور آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: برمبنای تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (۳۱ مردادماه) در غالب مناطق کشور آسمان صاف است و در غرب سواحل دریای خزر افزایش ابر و بارش خفیف انتظار می رود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱ و ۲ شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
وی افزود: جمعه (۳شهریورماه) در استانهای گلستان، خراسان شمالی و شمال استانهای آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: این شرایط شنبه (۴ شهریور ماه) با شدت بیشتر در استانهای خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گلستان، نیمه شرقی مازندران و ارتفاعات البرز شرقی ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: طی پنج روز آینده در بخشهایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز همین طور بخشهایی از غرب و جنوب غرب کشور به. خصوص در نواحی مرزی در بعضی ساعات افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش بینی می. شود.
ضیاییان در ادامه اظهار داشت: طی این مدت در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل و نوار شرقی خراسان جنوبی وزش باد شدید سبب گرد دید افقی رخ خواهد شد.
وی افزود: طی سه روز آینده تنگه هرمز شرق و مرکز خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( اول شهریورماه ) صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۲ شهریور ماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع:

برچسب ها:, , ,