بارش پراکنده باران در تهران

به گزارش باغ من، اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام نمود: بارش پراکنده باران در تهران از سه شنبه (۱۸ مهرماه) و کاهش محسوس دما از پنجشنبه (۲۰ مهرماه) پیش بینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، برمبنای بررسی نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت ها همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

از فردا شب تا روز پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر) به تناوب در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه جنوبی و غربی استان، گاهی وزش باد خیلی شدید و خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است.

از بعدازظهر روز سه شنبه تا روز پنجشنبه (۱۸ تا ۲۰ مهر) در بعضی ساعات در سطح استان بارش پراکنده باران، در ارتفاعات و نواحی غربی گاهی رگبار و رعدوبرق و در قله ها با احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

روز دوشنبه افزایش نسبی دما و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا ( ۱۷ مهر) صاف و از پس از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و در روز سه شنبه (۱۸ مهر) صاف و کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید و از اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد، خنک ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
داره کل هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح زرد از افزایش گرادیان فشاری و ناپایداری متناوب، رگبار پراکنده، عصر دوشنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر) واز اواخر وقت سه شنبه تا بامداد جمعه (۱۸ تا ۲۱ مهر) گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعدو برق در سطح استان، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید از عصر دوشنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر) همین طور از پنجشنبه تا جمعه کاهش محسوس دما در سطح استان آگاهی داد.
این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق، سه شنبه در نیمه جنوبی و مناطق غربی، چهارشنبه در استان تهران و پنجشنبه در نیمه جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق پیش بینی می شود.
در اثر این مخاطره جوی وزش باد شدید، گاهی وزش باد خیلی شدید، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه های موقت و سست مانند داربست ها یا خسارت به سازه های واقع در ارتفاع مانند تابلوهای تبلیغاتی احتمال شکستن درختان کهنسال، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و امکان انتقال گرد و غبار از استانهای مجاور مورد انتظار است.
اداره کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از لطمه های ناشی از این شرایط جوی، اطمینان از استواری سازه های موقت، احتیاط در کارهای عمرانی، اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز خصوصاً برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال، اطمینان از استواری پوشش گلخانه ها، احتیاط در تردد جاده ای خصوصاً در نواحی کوهستانی را سفارش می کند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا هشدار زردرنگ به مفهوم این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکنست در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

برچسب ها:, , ,