2 توله شیر آفریقایی در پارک وحش صفه اصفهان بدنیا آمدند

باغ من: سیمبا ماده شیر آفریقایی که در پارک وحش آموزشی صُفه اصفهان زندگی می کند، برای بار دوم در این پارک وحش زایمان کرد.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، سیمبا ماده شیر آفریقایی پارک وحش آموزشی صفه حدود دو هفته پیش در دومین زایمان خود تحت نظر و مراقبت متخصصان چهار قلو بدنیا آورد.
خبرنگار مهر که روز جمعه ۱۴ مهر به پارک وحش صفه رفته بود، علت نبود سیمبا یکی از ماده شیرهای باغ وحش را جویا شد که کارگران مجموعه دلیل آنرا زایمان این ماده شیر عنوان کردند.
علی جعفری مدیرپارک کوهستانی صفه و همینطور حسین کارگر مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار مهر تولد توله شیرهای آفریقایی در پارک وحش صفه را تأیید کردند.

دو توله سیمبا چند روز بعد از تولد مردند اما وضعیت دو توله دیگر حالا مساعد است. جنسیت دو توله شیر تازه متولد شده هنوز معلوم نیست اما سیمبا یک سال پیش هم در نخستین زایمان خود ۲ توله شیر نر به دنیا آورده بود که در پارک وحش زیر نظر متخصصان رشد کردند و الان در سلامت به سر می برند.۲ پسر سیمبا، پیژو و ال پیژو نام دارند.
پارک وحش آموزشی صفه هم اینک با تولد این دو توله دارای ۹ قلاده شیر آفریقایی است که در بازه های زمانی مختلف طی دو سه سال گذشته یا از قاچاقچیان حیات وحش گرفته شدند و به این پارک وحش انتقال یافتند و یا در این پارک بدنیا آمدند.
پارک وحش صفه اصفهان هم اینک محل زندگی یک شیر نر و دو ماده شیر بالغ به نامهای سیمبا و سارا است.
سارا سال قبل در حالیکه ۱۱ ماه سن داشت توسط نیروی انتظامی و مأموران یگان حفاظت محیط زیست اصفهان از یک باغ وحش خصوصی در خمینی شهر کشف و به پارک وحش صفه منتقل شد.
۳۱۰ حیوان از ۳۰ گونه مختلف شامل ۹ قلاده شیر آفریقایی، چهار قلاده خرس قهوه ای، کروکودیل نیل (مصری)، گوزن زرد و قرمز اروپایی، کل و بز، قوچ و میش، آهو، گراز، چهار قلاده سگ هاسکی، کفتار، گرگ خاکستری، گرگ سفید، گربه جنگلی، راکُن، شتر، اسب پونی، میمون آفریقایی و پرندگانی چون طاووس، عقاب، شاهین، سنجاب و خرگوش و … حالا در پارک وحش صفه نگهداری می شوند.
باغ وحش اصفهان سال ۱۳۹۰ در پارک کوهستانی صفه در جنوب غرب این کلان شهر راه اندازی شد و سال ۹۴ از سازمان محیط زیست کشور مجوز رسمی دریافت کرد.
این باغ وحش خرداد سال ۱۴۰۰ به دنبال اعتراضاتی به فعالیت آن، با تصمیم شهردار وقت تعطیل و زیر نظر سازمان محیط زیست به اقامتگاه حیوانات تبدیل شد. این مجموعه از آذرماه سال ۱۴۰۱ بعد از ۱۸ ماه تعطیلی باردیگر تحت عنوان پارک وحش آموزشی بازگشایی شد.

منبع: