بارش باران در بیشتر استانها

باغ من: باغ من: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در بیشتر استانها، وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور و درخیزش گردوخاک برخی نقاط آگاهی داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا بر طبق تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی اظهارکرد: در پس از ظهر شنبه (۱۸ فروردین) در بعضی نقاط آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال استانهای آذربایجان غربی، زنجان و قزوین رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: این وضعیت یکشنبه (۱۹ فروردین) در شمال غرب، برخی نقاط غرب و جنوب غرب، استانهای واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، دامنه های مرکزی زاگرس و دوشنبه (۲۰ فروردین) در شمال غرب کشور رخ خواهد داد همین طور دوشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق و برخی نقاط مرکزی زاگرس نیز بارش پراکنده پیش بینی می شود.

ضیاییان افزود: سه شنبه (۲۱ فروردین) در نیمه غربی کشور و چهارشنبه (۲۲ فروردین) در نیمه غربی، نواحی مرکزی استانهای ساحلی خزر و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش خواهیم داشت همین طور بارش در روز چهارشنبه در مناطق ذکر شده تشدید خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت: برای روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پدیده تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می شود همین طور از پس از ظهر یکشنبه تا سه شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در بعضی نقاط گردوخاک خواهیم داشت.

ضیاییان اظهار داشت: در سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار داشت: آسمان تهران فردا (۱۹ فروردین) کمی ابری به تدریج ابری با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۰ فروردین) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۵درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در آخر اظهارکرد: طی فردا و پس فردا اردبیل با کمینه دمای ۳ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۵ و ۳۴ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرمترین مرکز استانها خواهند بود.

منبع: