تخریب کامل بیشتر از یک هکتار زمین الیمالات مازندران

باغ من: به گزارش باغ من، مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی قطع ۴۰۰۰ اصل درخت الیمالات مازندران را تکذیب نمود

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، یوسف مرادی در نشست خبری که امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، اظهار نمود: در قانون مطرح گردیده است که حفظ و نگهداری آب برکه های منابع طبیعی به عهده شرکت آب منطقه ای است اما به هیچ عنوان نگفته شده که می توانند اجاره دهند.

مرادی ضمن اشاره به این که در سال ۱۳۹۹ آب منطقه مازندران قرارداد طرح گردشگری ۲۵ ساله با فردی امضا کرد، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ این فرد شرکتی را تاسیس کرده است و شرکت آب منطقه ای مازندران زمینهای اطراف آب بند الیمالات را به این شرکت اجاره داده است.

مدیر کل آموزش ترویج و مشارکت های مردمی سازمان منابع طبیعی با تکیه بر این که تمام اختیارات و متولی اجاره دادن منابع طبیعی به عهده سازمان منابع طبیعی است، اظهار نمود: این شرکت ۳۰ اصله درخت بلوط با قطر بیشتر از ۷.۵ سانتی متر را قطع کرده است اما مهم تر از آن خاک ۱.۲ هکتار زمین را به صورت کامل تخریب کرده است همینطور بحث هایی در خصوص این که ۴۰۰۰ اصل درخت قطع شده است، حقیقت ندارد.

مرادی در انتها اظهار داشت: که این شرکت مدعی است از سازمان گردشگری هم مجوز دارد اما ما چنین مجوزی ندیده ایم. طبق ماده بهره وری قانون جنگلها مصوب ۱۳۴۲ هر طرحی که در حوزه منابع طبیعی اجرا می شود باید از جانب سازمان منابع طبیعی مجوز داشته باشد.