یوزپلنگ آسیایی در خطر تصادف رانندگان محور میامی-عباس آباد مراقب باشند
باغ من: باغ من: مدیرکل محیط زیست استان سمنان از شروع پایش شبانه در محور عباس آباد-میامی آگاهی داد و بر لزوم کاهش سرعت خودرو ها برای ممانعت از تصادف با یوزپلنگ آسیایی تاکید کرد.
سعید یوسف پور در گفت و گو با گزارشگر مهر، با اعلان اینکه همزمان با شروع پیک سفر منتهی به انتها ماه صفر و افزایش زوار طرح پایش شبانه محور عباس آباد- میامی در دستور کار قرار گرفت، اعلام نمود: هدف از این اقدام توجه رانندگان به صیانت از یوزپلنگ آسیایی است.
وی با اعلان اینکه طرح مذکور از ۲۹ مرداد شروع و تا آخر روز یکشنبه ادامه دار خواهد بود، اضافه کرد: در این پایش کاهش سرعت خودرو های عبوری برای پیش گیری از تصادفات یوز آسیایی مورد تأکید است.
مدیرکل محیط زیست استان سمنان با اعلان اینکه محور عباس آباد یکی از مهم ترین کریدورهای عبور یوزپلنگ آسیایی شمرده می شود، اعلام نمود: این پایش با هدف کنترل رعایت سرعت مجاز حداکثر ۹۰ کیلومتر در ساعت توسط رانندگان در این کریدور حیاتی انجام گرفت.
یوسف پور در ادامه اشاره کرد: باتوجه به افزایش سفرها و عبور خودرو ها در روزهای تعطیلات اخیر، لزوم توجه رانندگان به سرعت مطمئنه بالاتر از پیش اهمیت دارد.
وی اضافه کرد: رعایت قوانین رانندگی نقش تعیین کننده در صیانت از اینگونه باارزش دارد به همین دلیل این پایش ها در ایام پایانی شهریور و پایان تعطیلات تابستانی در دست برنامه ریزی است.وی با اشاره به اینکه طرح مذکور از ۲۹ مرداد شروع و تا آخر روز یکشنبه ادامه دار خواهد بود، افزود: در این پایش کاهش سرعت خودروهای عبوری برای پیش گیری از تصادفات یوز آسیایی مورد تاکید است. وی افزود: رعایت قوانین رانندگی نقش تعیین کننده در صیانت از این گونه باارزش دارد به این علت این پایش ها در روزهای پایانی شهریور و پایان تعطیلات تابستانی در دست برنامه ریزی است.
منبع: mygarden.ir

