باران در نوار شمالی کشور، وضعیت هوای تهران در اول مهر

باغ من: مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی روند فعالیت سامانه بارشی را پیش بینی نمود و اظهار داشت: سامانه بارشی ابتدا شمال غرب و غرب و به تدریج سواحل خزر، دامنه های زاگرس و ارتفاعات البرز را در برمی گیرد. شدت بارش در استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خواهد بود.
احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (شنبه ۳۱ شهریور) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب کشور، ابتدا شمال غرب، غرب و به تدریج غرب سواحل خزر، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، ارتفاعات و دامنه های البرز و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب شرق فارس، غرب و جنوب غرب کرمان و شمال هرمزگان افزایش ابر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه بارش در نیمه شمالی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل شدت بیشتری خواهد داشت اظهار داشت: فردا (یکشنبه اول مهر) این سامانه در پاره ای نقاط شمال غرب، سواحل دذیای خزر ارتفاعات و دامنه های البرز، در بعدازظهر ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز بخش هایی از فارس، شمال هرمزگان، جنوب و غرب کرمان بارش پراکنده باران گاهی رعدوبرق و ورزش باد پیش بینی می گردد.
مدیرکل پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: در روز دوشنبه (دوم مهر ماه) در سواحل شمالی، شمال شرق ارتفاعات و دامنه های البرز، کرمان شرق فارس و شمال هرمزگان رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد انتظار خواهیم داشت.
وظیفه در انتها در مورد شرایط آب و هوای تهران طی دو روز اول مهرماه اظهار نمود: آسمان تهران فردا (یکشنبه) نیمه ابری تا ابری، همراه با رعدوبرق و بارش و همراه با وزش باد و در اواسط روز کاهش ابر پیش بینی می گردد. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۹ درجه سانتی گراد خواهد بود. همینطور تهران در روز دوشنبه (دوم مهرماه) صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین وکمترین دمای ۳۰ و ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

برچسب ها:, , ,