وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده باران در تهران

باغ من: مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اظهار داشت: طی برخی ساعات فردا (۲۴ اردیبهشت) وزش باد نسبتا شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده ها طی بامداد امروز (۲۳ اردیبهشت) است، اظهار نمود: در بعضی ساعات امروز به تدریج بر میزان ناپایداری جوی افزوده می شود که افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد در بعضی ساعات را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت جوی کم وبیش تا فردا (۲۴ اردیبهشت) ادامه دارد، اشاره کرد: در بعضی ساعات بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران پیش بینی می شود.

شهبازی با اشاره به اینکه دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند کاهشی دارد، اظهار داشت: برمبنای نتایج پیش بینی کیفیت هوا با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده ها در بعضی ساعات امروز (۲۳ اردیبهشت) همزمان با تغییر شرایط جوی خصوصاً از بعد ازظهر از غلظت آلاینده ها کم می شود و وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط بهتری قرار می گیرد.

به گفته مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ناپایداری های جوی حاکم طی فردا (۲۴ اردیبهشت) سبب می شود که وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط مطلوب قرار گیرد.

وی درانتها با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۴۷ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار نمود: کیفیت هوای الان باز با میانگین ۵۷ در شرایط سالم می باشد.

منبع:

برچسب ها:, , ,