شرکت کنترل کیفیت هوا هشدار داد؛ بامداد آلوده پایتخت در روز شروع به کار مدارس

به گزارش باغ من شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام نمود: با کاهش ناپایداری جوی و افزایش چشم گیر ترافیک صبحگاهی هم زمان با شروع سال تحصیلی، بامداد فردا وضعیت ناسالم در هوای پایتخت برقرار می شود.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، پیشبینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری جوی نسبتاً آرام و آسمانی صاف در اولین ساعات روز یکشنبه (۳۱ شهریور ۹۸) است که با آغاز تردد خودرو ها، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط نامطلوب در بعضی مناطق را به همراه خواهد داشت.
رفته رفته با افزایش سرعت باد و رشد ناپایداری جوی، از غلظت آلاینده ها کاسته شده و همینطور با روند کاهشی دما نسبت به روزهای قبل انتظار می رود بیشینه غلظت آلاینده ازن در بعدازظهر روز جاری از میزان کمتری نسبت به روز پیشین برخوردار باشد. هرچند وزش باد شدید (بیش از ۸متربرثانیه) در بعضی ساعات سبب گسیل گردوخاک در مناطق مستعد شده و به تبع آن کاهش کیفیت هوا در این مناطق را پیش رو خواهیم داشت.
با ازدیاد تردد خودرو ها در بعضی ساعات شبانگاهی، افزایش نسبی در غلظت ذرات معلق دور از انتظار نخواهد بود باآنکه به علت وزش باد نسبتاً شدید، پراکندگی آلاینده ها و کاهش غلظت آنها نسبت به شب پیش مشاهده خواهد شد. اما با کاهش تدریجی ناپایداری جوی و افزایش چشم گیر ترافیک صبحگاهی هم زمان با شروع سال تحصیلی، در روز دوشنبه (۱مهر ۹۸) شرایط لازم برای تجمع ذرات معلق و سایر آلاینده ها فراهم شده و برقراری شرایط ناسالم (به ویژه برای گروه های حساس) در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.
کاهش دما هم شرایط برای شکل گیری آلاینده ازن را محدود کرده از این رو انتظار می رود اغلب مناطق پایتخت نسبت به آلاینده مذکور در شرایط مطلوب قرار بگیرند. با حاکمیت جو آرام و نسبتاً پایدار همراه با ازدیاد تردد خودرو ها در اغلب مناطق، پیشبینی می شود که در اواخر وقت دوشنبه برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس را پیش رو داشته باشیم.

برچسب ها:, , ,