تداوم بارش ها در بیشتر مناطق کشور

به گزارش باغ من مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه بارش ها در بیشتر مناطق کشور کماکان ادامه دارد، اظهار داشت: روز جمعه (۲۹ فروردین ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می شود.
صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیشیابی هواشناسی امروز (۲۵ فروردین ماه) در استان های واقع در شمال شرق، شرق، جنوب، برخی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور و در استان های واقع در سواحل دریای خزر برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز و مرکز کشور بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیشبینی می شود.
مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و مناطق سردسیر نوار شمالی کشور بارش به شکل برف خواهد بود، تشریح کرد: روز سه شنبه (۲۶ فروردین ماه) بارش در نیمه شرقی کشور با کاهش نسبی دما همراه می باشد. همینطور در بعضی مناطق غرب کشور و دامنه های جنوبی البرز هم رگبار باران همراه با رعد و برق رخ می دهد.
ضیاییان افزود: روز چهارشنبه (۲۷ فروردین ماه) در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و استان های بوشهر، فارس، هرمزگان، به تدریج کرمان و مناطقی از سیستان و بلوچستان رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیشبینی می شود.
وی با اشاره به اینکه روز پنج شنبه (۲۸ فروردین ماه) علاوه بر مناطق مذکور، گستره بارش به شرق و مرکز کشور می رسد، خاطرنشان کرد: از روز جمعه (۲۹ فروردین ماه) با نفوذ سامانه بارشی جدید از غرب و شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، رگبار و رعدو برق همراه با وزش باد شدید شروع می شود و به تدریج این شرایط جوی بیشتر مناطق نیمه شمالی کشور را دربر می گیرد.
به قول مدیرکل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ فروردین ماه) دریای خزر مواج است و امروز شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.
ضیاییان در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده خاطرنشان کرد: آسمان تهران فردا (۲۶ فروردین ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، در بعدازظهر رگبار باران همراه با وزش باد، با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی گراد و روز چهارشنبه (۲۷ فروردین ماه) صاف تا کمی ابری، با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی گراد پیشبینی می شود.