بالاترین میزان جنگل زدایی در آمازون طی سالهای اخیر

باغ من: آمارها نشان میدهد که طی ۱۲ سال قبل بیشترین میزان از جنگل های آمازون در برزیل از بین رفته است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، آمارها حاکی از آنست که سال قبل منطقه ای از جنگل های آمازون در بزریل به وسعت ۱۱ هزار و ۸۸ کیلومتر مربع که هفت برابر بزرگیِ شهر لندن است از بین رفته است.
آمارهای رسمی آژانس تحقیقات فضایی برزیل روز گذشته (دوشنبه) انتشار یافته و حاکی از افزایش سالانه ۹.۵ درصدی جنگل زدایی در این منطقه است. تصاویر ماهواره ای ثبت شده در فاصله اوت ۲۰۱۹ تا جولای ۲۰۲۰ بمنظور برآورد خسارت وارد شده به جنگل های آمازون مورد بررسی قرار گرفته است.
حالا برزیل هدف خود در خصوص توقف میزان جنگل زدایی تا رقم ۳۹۰۰ کیلومتر مربع را از دست خواهد داد. در سال ۲۰۱۸ و یک سال قبل از روی کار آمدن “ژایر بولسونارو” رئیس جمهوری برزیل، حدود ۷۵۳۶ کیلومتر مربع از جنگل های آمازون از بین رفت.
رئیس جمهوری برزیل به سبب موضع خود در مورد جنگل های آمازون که بزرگترین جنگل بارانی جهان بشمار می رود و نقش حیاتی در جذب دی اکسید کربن دارد، مورد انتقاد قرار گرفته است.
به گزارش اسکای نیوز، وی اختیارات آژانس اجرای محیط زیست برزیل را محدود کرده و بر توسعه کشاورزی و استخراج معادن در آمازون تاکید کرده چونکه معتقد می باشد این امر به مبارزه با فقر کمک می نماید.

منبع: