بازگشت آلاینده ها به اصفهان

مدیرامور آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان اظهار داشت: پایدار بودن هوا در شهر اصفهان منجر به افزایش حجم آلاینده ها و ناسالم شدن هوای این شهر برای گروه های حساس شده است.

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پایش کیفیت هوای اصفهان گفت: ایستگاه های سنجش آلاینده های جوی بیان کننده حاکمیت هوای ناسالم در شهر اصفهان است.
وی اضافه کرد: بر این اسا کیفیت هوای شهر اصفهان تا ساعت ۱۰ بامداد امروز با قرار گرفتن بر روی عدد ۱۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس ثبت شده است.
مدیرامور آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان با اعلان اینکه میانگین شاخص کیفی هوا در روز گذشته با قرار گرفتن بر روی عدد ۷۳ در وضعیت سالم ثبت شده بود، افزود: طی چهار روز اخیر اصفهانی ها هوای سالم تنفس کردند و این در حالیست که با خروج سامانه ناپایدار جوی از استان بار دیگر با ایجاد شرایط سکون هوا شاهد افزایش حجم آلاینده ها هستیم.
وی با اعلان اینکه هم اکنون کیفیت هوای خیابان احمد آباد با قرار گرفتن بر روی شاخص کیفی ۱۶۰ در وضعیت ناسالم برای عموم گزارش شده است، افزود: شاخص کیفی هوا در ایستگاه های استانداری و پروین به ترتیب با قرار گرفتن بر روی اعداد ۱۰۵ و ۱۱۲ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس گزارش شده است.
هوای سگزی پاک است
صادقیان وضعیت کیفی هوا در ایستگاه های خرازی با شاخص ۷۸ و رودکی با شاخص کیفی ۸۱ را سالم گزارش کرد و اظهار داشت: شاخص کیفی هوا در سگزی با قرار گرفتن بر روی عدد ۴۱ نیز بیان کننده وجود هوای پاک در این منطقه است.
وی با اعلان اینکه کیفیت هوا در شهرهای خمینی شهر با میانگین شاخص کیفی ۵۹، در شاهین شهر با شاخص کیفی ۵۵ و مبارکه با شاخص کیفی ۵۹ در وضعیت سالم ثبت شده است، افزود: کیفیت هوا در نجف آباد نیز با قرار گرفتن بر روی شاخص ۲۴ در وضعیت پاک است.

برچسب ها:, , ,