رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: استفاده از تکنولوژی های جدید در جهت پژوهش بسیار حائز اهمیت می باشد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی های جدید در جهت پژوهش را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: باید با کمک گرفتن از فن آوری های نوین در جهت کارهای پژوهشی و علمی استفاده نمود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، همزمان با هفته پژوهش، امروز (۲۳ آذرماه)، همایش پژوهش و محیط زیست با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست در محل سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.
علی سلاجقه توجه به مقوله پژوهش را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: علم، اندیشه و فکر باید زیربنای اصلی این مقوله باشد و باید از این ظرفیت و بستر در جهت تحقیقات و پژوهش در حوزه محیط زیست بهره برد.
وی ضمن اشاره به آموزه های دینی اظهار داشت: باید نگاهمان به جهان مدبرانه باشد و از قرآنی که منبع عظیم و بزرگ پژوهشی است، با نگاه تعقل و تفکر بهره برد.
سلاجقه در ادامه اظهار داشت: هیچ علمی بدون پژوهش و تحقیق معنا ندارد، چون با تحقیق و پژوهش می توانیم زوایای مختلف را شناسایی و در جهت هدف گذاری برنامه ریزی مدونی داشته باشیم و در واقع از فرصت ها در جهت رفع چالش با کمک پژوهش به نتایج قابل قبولی دست پیدا نماییم.
معاون رئیس جمهوری درادامه اظهار داشت: می توانیم با استفاده از ظرفیت های بالقوه وبا بهترین برنامه ریزی که مبتنی بر مقوله پژوهش است دست یابیم ومجموعه سازمان حفاظت محیط زیست باید با تدوین برنامه های منسجم و اجرایی جزو مجموعه های پیشرو باشد.
سلاجقه ضمن اشاره به سفارش های مقام معظم رهبری در مورد مقوله پژوهش و علم آموزی تصریح کرد و اظهار داشت: ایشان همواره بر مقوله پژوهش تأکیددارند و در افق ۱۴۰۴ مبنا را بر مبنای علم و بهره گیری از مطالعات پژوهشی سفارش می کنند و ما باید با رهنمودهای ایشان و استفاده از ظرفیت های موجود کارهایمان را مبتنی بر نتایج و تحقیقات علمی پیش ببریم.
ایشان در ادامه در مورد چالش ها و موانع پیشرو در بعد پژوهش متذکر شد و اظهار داشت: حتما با بررسی های صورت گرفته در رفع موانع کارهای پژوهشی اهتمام داشته باشید تا اقدامات مفیدی صورت بگیرد تا سازمان به جایگاه شایسته، هم به لحاظ علمی و پژوهشی قرار گیرد.
سلاجقه با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی و پژوهشی اظهار داشت: مبنای کار باید علمی و پژوهشی باشد و اگر در کنار هم یعنی اندیشه و فکر نباشد اساسا در کارها موفق نخواهیم بود چون پس از تحقیق و تفحص می خواهیم کارهایمان را مورد ارزیابی قرار دهیم و چه بهتر که با استفاده از کارهای پژوهشی و عرضه مقالاتی که جنبه اجرایی هم دارند در پیشرفت و تحول سازمان باشیم.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مسائل در ارتباط با سازمان حفاظت محیط زیست باید با هدف گذاری و گره گشایی از مشکلات کشور باشد که میتوان باکارهای پژوهشی و علمی در این خصوص به کمک دولت و مردم آمد و ما همواره باید در کنار مردم برای حل مشکلاتشان باشیم.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی های جدید را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: باید با کمک گرفتن از فن آوری های نوین در جهت کارهای پژوهشی و علمی بهره برد.
او همینطور استفاده از نیروهای خوش فکر و نخبه سازمان را در کارهای پژوهش را از دیگر موارد دانست و اظهار داشت: باید سازمان از تجارب و اندوخته های خوبی که این افراد دارند در جهت راه گشایی و رفع موانع بهره گرفت، و ما در سازمان افراد جوان و خوش فکری داریم که صاحب اندیشه هستند و باید از آنها در جهت تحول و توسعه کشور بهره برد تا شاهد پویایی و تحول باشیم و اگر فرد یا افرادی در جای جای کشورمان کارهای پژوهشی و کاربردی را انجام دادند، وظیفه داریم قدرشناس این افراد باشیم و از کارهای پژوهشی آنها حمایت و تقدیر نماییم.
سلاجقه در انتها اظهار داشت: باید به مباحثی بپردازیم که میدانی باشند تا در رفع مشکلات کشور به سمت وسوی افق های روشن برسیم و استفاده از ظرفیت ها و طرح های پژوهشی که سایر دستگاه ها و سایر ارگان ها می توانند به ما کمک کنند از آنها بهره گرفت.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مجموعه پژوهشکده بعنوان اتاق فکر سازمان است و باید از این ظرفیت در جهت اهداف و برنامه های تدوینی سازمان استفاده کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ در ابتدای این مراسم دکتر روانبخش شیردم سرپرست پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایداربه عرضه گزارش و عملکرد این پژوهشکده پرداخت و از روند رسیدگی و داوری مقالات ارسالی توسط پژوهشگران حوزه محیط زیست، به سمع و نظر حاضرین رساند.