سازمان جهانی هواشناسی گزارش داد زنگ خطر افزایش جهانی موج های گرما تا 4 دهه آینده

سازمان جهانی هواشناسی (WMO) روز گذشته (سه شنبه) اخطار داد در صورتی که موج گرمای اروپا امکان دارد تا اواسط هفته آینده ادامه یابد، همینطور پیشبینی می شود دست کم تا چهار دهه آینده، بسامد وقوع موج گرما، نظیر آن چه این روزها در اروپا شاهد آن هستیم در نقاط مختلف جهان افزایش خواهد یافت.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، به قول یکی از مقامات سازمان جهانی هواشناسی، موج گرما هم اکنون در غرب اروپا به اوج خود رسیده و به سمت شرق درحال حرکت است با این وجود دما همچنان بسیار بالاتر از حد نرمال خواهد بود.
“پتری تالاس”، دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی هم دراین زمینه اظهار داشت: امواج گرمای بی سابقه به سبب تغییرات آب و هوایی ناشی از گازهای گلخانه ای درحال افزایش است. او همینطور افزود که علاوه بر تحت تأثیر قرار گرفتن سلامتی افراد، امواج گرما بر کشاورزی هم تاثیر منفی خواهند داشت.
به گفته دبیر کل سازمان جهانی هواشناسی، امواج گرمای شدید می تواند در دهه های آینده به رویدادهای سالانه تبدیل شوند و تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی هم دستکم تا دهه ۲۰۶۰ میلادی ادامه خواهد داشت.
دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی همینطور اخطار داد که تحت تاثیر افزایش انتشار گازهای آلاینده و دی اکسید کربن در اغلب کشورهای جهان و بخصوص اقتصادهای بزرگ آسیایی، دوران اوج گیری امواج هوای گرم حتی امکان دارد پس از سال ۲۰۶۰ میلادی هم ادامه یابد.
مقامات مجارستان روز گذشته (سه شنبه) اخطار گرمای سطح سه را صادر کردند و انتظار می رود که این اخطار دستکم تا نیمه شب شنبه به قوت خود باقی بماند. مجارستان هم همچون مناطقی است که در ایام اخیر تحت تأثیر موج گرما قرار گرفته است.
همچنین موج گرما روز گذشته سراسر هلند را هم درنوردید و یکی از گرم ترین روزها در این کشور بود.
به گزارش شینهوا، موج گرما همینطور منجر به وقوع چندین آتشسوزی جنگلی در سرتاسر اروپا همچون فرانسه و انگلیس شده است.

منبع:

برچسب ها:, , ,