ادامه کیفیت مطلوب هوای تهران

باغ من: بر طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، اکنون (۴ اردیبهشت ماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول» قرار دارد اما با شروع تردد خودرو ها کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد رخ می دهد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، بنا بر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، باتوجه به وزش باد مؤثر تا بامداد امروز (۴ اردیبهشت ماه) هم زمان با شروع تردد خودرو ها تا حدودی بر میزان غلظت آلاینده ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد را در پی خواهد داشت.

با وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده ها تسهیل می شود. تقویت ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار می گیرد.

افزایش نسبی تندی باد تا بامداد فردا (۵ اردیبهشت) سبب کاهش غلظت آلاینده ها خواهد شد، هرچند با افزایش تردد خودرو ها کاهش کیفیت هوا در بعضی مناطق پرتردد مورد انتظار است. افزایش تندی باد در طول روز سبب پراکندگی آلاینده ها خواهد شد.

باتوجه به تقویت ناپایداری و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی سه شنبه همراه با احتمال بارش، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، اکنون میانگین شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۸۲ و در وضعیت قابل قبول قرار دارد همین طور آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت.

گفتنی است که کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم بندی می شود که برمبنای آن از عدد صفر تا ۵۰ در محدوده هوای پاک تعریف می شود، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا در محدوده قابل قبول، سالم یا متوسط بوده و از محدوده ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروههای حساس است. در بازه ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز هوا در محدوده ناسالم برای همه گروه ها و از محدوده ۲۰۱ تا ۳۰۰ نیز هوا در محدوده بسیار ناسالم قرار می گیرد. بر طبق این دسته بندی در محدوده ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناکست.

منبع:

برچسب ها:, , ,