وقوع تندباد لحظه ای در مرکز و نیمه جنوبی تهران

به گزارش باغ من، بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران احتمال وقوع تندباد لحظه ای در ساعات ظهر و پس از ظهر در مرکز و نیمه جنوبی تهران و افزایش تدریجی دما تا چهارشنبه (۷ تیر) پیشبینی می شود.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، با بررسی نقشه های هواشناسی و خروجی الگوهای پیش یابی عددی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا(۳ و ۴ تیر) آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ساعات پس از ظهر گاهی وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی گاهی خیلی شدید و مناطق مستعد خیزش گردوخاک و در ارتفاعات استان بخصوص برای روز یکشنبه در بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیشبینی می شود.

از روز دوشنبه (۵ تیر) جوی نسبتا آرام، گاهی وزش باد در بعضی ساعات در نواحی شهری و پرتردد گاهی غبار رقیق و در ساعات ظهر تا عصر افزایش موقت گاز ازن، به دنبال آن کاهش موقت کیفیت هوا همینطور تا روز چهارشنبه افزایش تدریجی دما مورد انتظار است.

از اواخر وقت امروز تا یکشنبه شب با عنایت به عبور یک موج و افزایش شدت ناپایداری در ارتفاعات استان رگبار باران همراه با رعد و برق و بالا آمدن آب رودخانه ها و در مرکز و نیمه جنوبی استان در ساعات ظهر و پس از ظهر احتمال پدیده تندباد لحظه ای دور از انتظار نیست.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۴ تیر) کمی ابری تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با احتمال باد و گرد و خاک و رعد وبرق با حداقل دمای ۲۱ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۵ تیر) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و در بعضی ساعت ها غبار رقیق با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد، گرم ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اخطار نارنجی رنگ آورده است: از اواخر وقت شنبه تا یک شنبه (۳ و ۴ تیر) وقوع رگبارباران و رعدوبرق، وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ در ارتفاعات استان تهران پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی وقوع رگبار و رعدوبرق، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در جاده ها و احتمال سیلابی شدن مسیل ها، صاعقه، بارش تگرگ در مناطق مستعد، خسارت به سازه ها، احتمال سقوط سنگ و ریزش کوه در جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست ازاین رو نسبت به عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها، پرهیز از فعالیتهای کوهنوردی و جابجایی عشایر و چرای دام در ارتفاعات، عدم تردد غیر ضروری در جاده ها و مسیرهای کوهستانی، اطمینان از استقامت سازه ها، آمادگی راه اندازی سامانه ضد تگرگ و آمادگی ارگان های امدادرسان و دستگاههای ذیربط سفارش می شود.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیشبینی می شود که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب شود. اخطار نارنجی برای آماده باش دستگاههای مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می شود.

منبع:

برچسب ها:, , ,