مدیرکل هواشناسی استان خبر داد پیش بینی بارندگی فراتر از نرمال برای پاییز امسال خوزستان

باغ من: خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش بینی بارندگی های فراتر از نرمال در استان در پاییز امسال آگاهی داد.

محمد سبزه زاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت هوا در فصل پاییز اظهار داشت: برمبنای مدلهای پیش بینی، وضعیت بارندگی در فصل پاییز امسال در خوزستان فراتر از نرمال خواهد بود.

وی با اشاره به پیش بینی وقوع سریع بارندگی ها اضافه کرد: میانگین بارندگی در مهرماه در خوزستان ۵ میلیمتر است که در صورت وقوع بارندگی های بالاتر از نرمال، به ۱۰ میلیمتر می رسد. امسال جای نگرانی نیست و از آبان ماه بارندگی ها بهتر می شود و در آذرماه فوق العاده خواهد بود.

پیش بینی میانگین ۹۰ میلیمتر بارندگی در آذرماه

مدیرکل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: میانگین بارندگی در آذرماه در پهنه خوزستان ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر است که در صورت وقوع بارندگی های فراتر از نرمال ممکنست به ۹۰ میلیمتر هم برسد بدین سبب باید در آذرماه بسیار مراقب باشیم.

لزوم برنامه ریزی دقیق برای رهاسازی آب سدها

سبزه زاری بیان کرد: در فصل پاییز سدهای خوزستان پر می شوند و بعد از آن بیشتر مساله وقوع سیلاب ها نگران کننده است. در آغاز زمستان اگر سدها کاملا پر باشند، با هر بارش خطر وقوع سیلاب وجود دارد بدین سبب امسال کار سختی داریم و باید بارش ها دقیق پیش بینی شوند و برنامه ریزی دقیقی برای رهاسازی آب سدها داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش بینی بارش های رگباری اظهار داشت: در فصل پاییز بیشتر در مناطق شهری آبگرفتگی رخ می دهد و شهرهایی که زیرساخت های مناسب ندارند، با هر بارش گرفتار آبگرفتگی می شوند.

منبع: