جمع آوری دو واحد آلاینده در غرب استان تهران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار اظهار داشت: دو واحد آلاینده غیرمجاز در محدوده شهریار که با ایجاد آلایندگی سبب تهدید مقابل سلامت مردم و تخریب محیط زیست شده بودند، جمع آوری و تعطیل شدند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، شیدا اکار اضافه کرد: طی بررسی شکایات واصله در حوزه استحفاظی شهرستان شهریار، یک واحد غیرمجاز فعال در زمینه جمع آوری ضایعات و بازیافت و یک واحد تولید ذغال شناسایی شدند که بعد از ابلاغ اخطاریه قانونی به متصدی واحدها در خصوص توقف و تعطیلی فعالیت آلاینده خود در آخر مهلت داده شده این واحدها تعطیل و جمع آوری شدند.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه ها به سبب غیر مجاز بودن و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی در فعالیت خود منجر به آلودگی هوا و خاک و شکایات مردمی شده بودند، اشاره کرد: سلامت مردم و محیط از اولویت های محیط زیست است و کارهایی که این دو را به مخاطره بیندازد مجاز به ادامه کار نیستند.

بنابر اعلام روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، اکار در آخر اظهار نمود: انتظار می رود صاحبان واحدهای تولیدی صنعتی پیش از آغاز به فعالیت خود ضمن ستاندن مجوزهای لازم ملاحظات زیست محیطی را در فعالیت خود رعایت و اجرا کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.