در جریان بازدید از سد صورت گرفت؛ اعتراض خبرنگاران به آمارهای ارائه شده در مورد سد کرخه

باغ من: امروز برخی از خبرنگاران استان خوزستان در محل سد کرخه اعتراض های شدیدی را به سخنان مسئولان سد درباب دلیلهای بی آبی و کم آبی از خود نشان دادند.

به گزارش باغ من به نقل از مهر، بامداد امروز جمعه برخی از خبرنگاران باتوجه به شرایط وخیم بی آبی و کم آبی به وجود آمده در مناطق مختلف خوزستان به ویژه تالاب هورالعظیم و پایین دست کرخه از محل سد کرخه بازدید نمودند.
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم فعلی سد کرخه امروز دو میلیارد و ۳۰۰ مترمکعب بوده که ۴۴ درصد ظرفیت سد پر است.
محمدرضا یزدانی پور با اشاره به این که متوسط خروجی و ورودی و همین طور حجم خالی و پر مخزن سد متفاوت شده است، اضافه کرد: در سال آبی گذشته میزان آورد آب سد ۶ میلیون مترمکعب بوده است.
وی افزود: پارینه تولید برق در نیروگاه سد کرخه یک میلیون و ۳۶۵ هزار مگاوات بوده و این در حالیست که به سبب کمبود بارندگی ها و خشک سالی میزان تولید برق امسال ۵۶۴ هزار مگاوات است.
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه بیان کرد: در تابستان داغ امسال به طور متوسط در سد کرخه ۱۱ مترمکعب تبخیر وجود داشته که این امر تقریباً بی سابقه بوده است.
در جریان صحبت های مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه، برخی از خبرنگاران و فعالان محیط زیست، این آمارها را غیرواقعی و متناقض عنوان کردند که همین مورد موجب اعتراض هایی شد و در نهایت خبرنگاران به علامت اعتراض جلسه را ترک کردند.
خبرنگاران عقیده داشتند که این صحبت ها واقعیت های موجود در این سد نیست و مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه درحال آمارسازی است.
خبرنگاران پس از بازدید از سد کرخه به مجموعه سد دز بعنوان یکی از منابع تامین کننده آب و برق خوزستان رفتند.

منبع:

برچسب ها:, ,