افتتاح سایت پسماند ایران خودرو

باغ من: همزمان با دهه فجر، سایت پسماند ویژه کارخانه ایران خودرو قبل از ظهر امروز (۱۹ بهمن ماه) با حضور معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران راه اندازی شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا علیرضا رحمتی در حاشیه این مراسم ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست و جایگاه علم مدیریت در این عرصه به بیان اثرات مثبت مدیریت صحیح پسماندها برای کاهش تولید زباله و تخریب حداقلی محیط زیست پرداخت.

وی در ادامه بر ارتقای شاخص ها و استانداردهای زیست محیطی در واحدهای صنعتی تصریح کرد و اضافه کرد: شرکت ایران خودرو باید در چارچوب مسئولیت پذیری اجتماعی و راهبردی به مساله اقتصاد سبز و یا اقتصاد چرخشی نسبت به محصولات تولیدی خود نگاه فراتری داشته باشد.

رحمتی اضافه کرد: این مجموعه همینطور باید نسبت به اسقاط خودرو های فرسوده و جایگزینی آن با خودرو های تولیدی نو و با استاندارد بالا برنامه مدونی داشته باشد تا شاهد آلودگی هوا بخصوص در کلانشهرها همچون تهران با عنایت به افزایش سن خودرو ها نباشیم.

مهدی داداشی – قائم مقام شرکت ایران خودرو – هم در حاشیه این مراسم به اقدامات صورت گرفته در ایران خودرو اشاره نمود و اظهار داشت: ایران خودرو آمادگی دارد تا تولید خودرو با استاندارد یورو۶ اقدام نماید ولیکن لازمه این امر تولید سوخت با استاندارد مرتبط می باشد.

وی همینطور به آمادگی این شرکت برای تولید خودرو برقی و پاک هم اشاره و اظهارکرد: تولید خودروی پاک هم نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم در کشور است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، در این مراسم از سایت جمع آوری موقت پسماند ویژه، سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی، بخش تست آلایندگی خودرو و سایر بخشهای در رابطه با محیط زیست بازدید شد.

سایت پسماند ویژه که به منظور تفکیک پسماندهای ویژه از مبدا و پیش از انتقال به مراکز مجاز، با ماهیت موقت راه اندازی شده گام موثری در جهت بهبود مدیریت پسماندها در این مجموعه به حساب می آید و این سایت با رعایت استانداردهای زیست محیطی و مجهز به حوضچه هدایت شیرابه های احتمالی ناشی از انبارش موقت پسماند بوده و کاملا سرپوشیده است.