عضو فراکسیون محیط زیست مجلس: هدف لایحه پشتیبانی از محیط بانان کاهش هزینه های حفاظت از طبیعت است

به گزارش باغ من عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تلاش سازمان محیط زیست برای دو برابر شدن تعداد محیط بانان و استخدام سالانه ۳۵۰ محیط بان را گامی موثر در جهت بهبود محیط زیست و حفاظت بهتر از حیات وحش دانست.
به گزارش باغ من به نقل از مهر، فاطمه ذوالقدر تلاش محیط زیست برای دو برابر شدن تعداد محیط بانان و استخدام سالانه ۳۵۰ محیط بان را گامی موثر در جهت بهبود محیط زیست و حفاظت از حیات وحش کشور دانست و اظهار داشت: انتظار می رود تامین امکانات و افزایش حقوق محیط بانان هم در دستور کار قرار گیرد.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، هدف از تدوین لایحه پشتیبانی از محیط بانان را کاهش هزینه های حفاظت از طبیعت دانست و اضافه کرد: ابهاماتی برای پشتیبانی از این قشر وجود دارد که بی گمان با تصویب لایحه پشتیبانی از محیط بانان که در نوبت بررسی صحن علنی قرار دارد. مشکلات قانونی محیط بانان در حوزه به کارگیری سلاح رفع خواهد شد.

وی افزود: در لایحه مذکور علاوه بر تثبیت وضعیت استخدامی، بیمه مسئولیت و سلامت بدنی محیط بانان و خانواده آنان، امنیت قضایی لازم برای ایفای مسئولیت های محول پیش بینی شده و از طرفی از ظرفیت قانون مدیریت خدمات کشوری برای همسان سازی حقوق و مزایای این قشر با نیروهای مسلح و ماموران امنیتی استفاده شده است.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: در لایحه دولت مکلف شده است اعتبارات مربوط به پرداخت دیه و خسارت به اشخاص و همینطور مربوط به جبران خسارات وارد شده به محیط بانان و ماموران اجرائی و کلیه هزینه های بیمه ای مبحث قانون را در ردیف مستقل با عنوان این لایحه در بودجه سنواتی منظور کند و این لایحه یگان حفاظت سازمان را دارای ردیف بودجه ای مستقلی می کند.

عضو فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه با تصویب این لایحه مشروط بر رفع ایرادات و ابهامات حقوقی، بخش زیادی از مشکلات محیط بانان و جنگل بانان کشور حل می شود، اظهار داشت: انتظار می رود هر چه سریع تر این لایحه در صحن علنی تصویب تا با اجرای آن بخشی از مشکلات حافظان طبیعت مرتفع شود و بتوان بخش اندکی از زحمات پاسداران طبیعت را جبران کرد.