آلودگی هوا در کشتی های کروز همسان با آلودگی شهرهاست

به گزارش باغ من محققان اظهار کردند: کشتی های کروز (کشتی های گردشگری) سطح بالایی از آلودگی هوا تولید می کنند که می تواند سلامتی مسافران، کارکنان و افراد ساکن در محدوده بندر را به خطر اندازد.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا به نقل از سی ان ان، پژوهشگران عنوان کردند: میزان غلظت ذرات آلاینده در کشتی های کروز قابل مقایسه با آلودگی شهرهای پکن (پایتخت چین) و سانتیاگو (پایتخت شیلی) است.

آلودگی هوا در کشتی های گردشگری می تواند به سلامتی افراد صدمه برساند. رایان کندی – نویسنده این گزارش- از دانشگاه جانز هاپکینز ایالات متحده آمریکا اعلام نمود: این بررسی روی عرشه چهار کشتی در طول یک دوره دو ساله انجام و میزان غلظت ذرات آلاینده اندازه گیری شد. بیشترین آلودگی در این کشتی ها در پشت کشتی- جایی که فضاهای تفریحی قرار داشت – مشاهده شد.

این مطالعه علامت اخطار برای افرادی است که از کشتی های کروز استفاده می نمایند البته برای گروه های صدمه پذیر مانند کودکان، سالخوردگان و یا افراد با مشکلات قلبی، این مورد اهمیت بیشتری دارد. هرچند که نباید این نتیجه را به تمام کشتی های گردشگری تعمیم داد. هم اکنون کشتی های کروز با سرمایه گذاری در فناوری های جدید و استفاده از سوخت های پاک در تلاش هستند تا میزان انتشار آلاینده های هوا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند چون که سلامت گردشگران اهمیت بسیاری دارد. این صنعت متعهد شده است که با آلودگی های انتشار یافته مبارزه و به صورت مداوم برای شناسایی و نصب فناوری های جدید تلاش کند.

کشتی های گردشگری یا کروز، نوعی کشتی گردشگری هستند که مسافران برای سفرهای تفریحی از آنها استفاده می نمایند. این کشتی ها علاوه بر کابین برای مسافران، خدمات دیگری مانند رستوران، سینما و استخر شنا هم عرضه می دهند. به این کشتی های گردشگری بعنوان هتل های شناور هم نگاه می کنند چراکه امکان تردد بین جزایر یا بنادر جهانگردی را دارا هستند.

برچسب ها:, ,