باد و باران در تهران ادامه دارد

باغ من: مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از بارش باران و وزش باد شدید در تهران طی امروز (۱ خرداد) آگاهی داد.

حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی امروز (۱ خرداد) است، اظهار نمود: در بعضی ساعات امروز خصوصاً بعد ازظهر افزایش ابر، احتمال بارندگی و وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی غربی – جنوب غربی انتظار می رود.

وی افزود: ناپایداری های جوی حاکم طی امروز (۱ خرداد) سبب برقراری شرایط مساعد کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می شود.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه به تدریج در ساعات پایانی امروز از میزان ناپایداری جوی کم می شود، اشاره کرد: با تداوم این شرایط تا صبحگاه فردا (۲ خرداد) احتمال افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات وجود دارد.

شهبازی در ادامه اظهار داشت: با تغییر شرایط جوی طی فردا (۲ خرداد) بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می شود که پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن بهبود وضعیت کیفیت هوای پایتخت را به دنبال دارد.

به گفته وی دمای هوا در تهران تا روز آینده روند افزایشی دارد.

مدیر واحد مدل سازی و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درانتها با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۸ بامداد امروز با میانگین ۷۲ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار نمود: کیفیت هوای الان نیز با میانگین ۵۵ همچنان در شرایط سالم می باشد.

منبع:

برچسب ها:, , ,