کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما در شمال کشور

به گزارش باغ من مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقتی در بیشتر مناطق کشور طی سه روز آینده اطلاع داد و اظهار داشت: طی امروز (۲۳ تیر) برای سواحل دریای خزر، شرق اردبیل و غرب خراسان شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما انتظار می رود.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه برپایه تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (۲۳ تیر) برای نواحی شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و غرب خراسان شمالی بارش باران، گاهی رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود، اظهار نمود: از بعد ازظهر امروز در بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق فارس و هرمزگان افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می رود.

وی افزود: طی فردا و پس فردا (۲۴ و ۲۵ تیر) علاوه بر این نواحی در بعد ازظهر برای ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیشبینی می شود.

مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲۶ و ۲۷ تیر) در نواحی شمال غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان در بعد ازظهر افزایش ابر، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیشبینی می شود، اظهار داشت: طی ۵ روز آینده برای نواحی شرقی کشور بخصوص منطقه زابل تداوم وزش باد شدید و در مناطق مستعد پدیده خیزش گرد و خاک انتظار می رود.

به گفته وظیفه در این مدت برای بخش هایی از مرکز کشور در استان های سمنان، شمال اصفهان، یزد، کرمان، قم، جنوب تهران، مرکزی و در بخش هایی از جنوب و جنوب غرب کشور در بعد ازظهر وزش باد شدید موقت، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

وی با بیان این که طی سه روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس و دریای عمان مواج است، اظهار نمود: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ تیر) دریای خزر مواج و طوفانی پیشبینی می شود.

وظیفه در ادامه اظهار داشت: امروز هم برای سواحل دریای خزر، شرق اردبیل و غرب خراسان شمالی کاهش ۴ تا ۶ درجه ای دما و از روز سه شنبه (۲۵ تیر) برای همین نواحی روند افزایش دما انتظار می رود.

مدیر کل پیشبینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی در انتها درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار نمود: آسمان تهران فردا (۲۴ تیر) کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی، در پس از ظهر وزش باد و وزش باد شدید طی شب با حداقل دمای ۲۷ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و روز سه شنبه (۲۵ تیر) کمی ابری همراه با وزش باد در برخی از ساعات افزایش ابر و وزش باد شدید با حداقل دمای ۳۰ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.