تدوین برنامه پیشگیری و کنترل هاری در حیات وحش کشور

باغ من: جلسه تدوین برنامه اجرایی و عملیاتی درباب پیشگیری و کنترل بیماری هاری در حیات وحش کشور در دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با همکاری اداره کل استان البرز و انیستیتو پاستور شمال کشور در محل قرنطیه و بازپروری حیات وحش پردیسان اجرا شد.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به اینکه بیماری هاری یکی از خطرناک ترین بیماری های ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است، اظهار داشت: بیماری هاری سالانه صدمات جبران ناپذیری به سلامت جامعه، اقتصاد دامپروری و تنوع زیستی وارد میکند.
شهاب الدین منتظمی در ادامه اضافه کرد: یکی از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست اجرای دستورالعمل و پیگیری اقداماتی است که همسو با اقدامات سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت، این بیماری را در حیات وحش و محیط انسانی پیشگیری و کنترل می کند.
بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، این طرح با مشاوره علمی کارشناس ارشد پژوهشکده شمال انستیتو پاستور ایران و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان و دامپزشکان ادارات کل حفاظت محیط زیست استانها تهیه شده که بعد از نهایی شدن، پیگیری لازم برای اجرای آن صورت خواهد پذیرفت.

منبع: