یک هفته بدون پلاستیک در مرکز شهر

شهردار منطقه ۱۱ اظهار داشت: برنامه های هفته بدون پلاستیک در میادین میوه و تره باربا هدف آگاه سازی شهروندان در ارتباط با مخاطرات استفاده از کیسه های پلاستیکی و مصارف جایگزین آن هادر حال انجام است.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، نصراله آبادیان با اشاره به نهادینه سازی الگوهای فرهنگی در حوزه کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی در میان شهروندان اظهار داشت: برنامه های هفته بدون پلاستیک با همکاری و مشارکت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست با هدف تقویت احساس مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان نسبت به محیط زیست محل زندگی خود، آموزش و آگاهی بخشی به شهروندان همین طور تغییر رفتار شهروندی در مصرف و جایگزین کیسه های پارچه ایی بجای کیسه های پلاستیکی در محلات درحال پیگیری و اجراست.
آبادیان در تشریح برنامه های انجام شده باتوجه به استمرار در آموزش های شهروندی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت و مشارکت معاونت ها و ادارات در اجرای برنامه ها سبب هم افزایی و غنی شدن محتوای فعالیت ها می شود و آموزش بایستی بصورت مستمر و در بازه های زمانی اتفاق بیافتد که در این برنامه استقرار میز آموزش چهره به چهره در میادین میوه تره بار نواب، جمالزاده و قلمستان در هفته بدون پلاستیک بمنظور ایجاد تلنگر در افکار شهروندان و ترغیب آنان در برای استفاده از کیسه های پارچه ای جهت استفاده بیشتر شهروندان از این کیسه ها بر پا شد. همین طور برگزاری وبینار آموزشی و کارگاه آموزشی برای عموم شهروندان و دانش آموزان درحال برگزاری می باشد.
وی همین طور با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره در تغییر رفتار شهروندی در میان شهروندان، بیان کرد: آموزش چهره به چهره به سبب ارتباط مستقیم آموزشگر با شهروند و پاسخ به سوالات احتمالی شهروندان تاثیر به سزایی در تغییر رفتار شهروندی دارد که با نحوه برخورد آموزشگر و ایجاد اعتماد در شهروندان می توان به درک متقابل و تغییر رفتار شهروندی دست یافت.
طبق گزارش سایت شهر، بگفته شهردار منطقه ۱۱، همچنان آموزش چهره به چهره در سطح منطقه با موضوعات محیط زیست و پسماند ادامه دارد.

برچسب ها:, , ,