عضو شورای شهر تهران خواستار شد؛ برخورد قضایی با دستگاه هایی که در آلودگی هوا ترک فعل دارند

باغ من: باغ من: رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از قوه قضاییه خواست که با دستگاه هایی که ترک فعل ها در پیش گیری از آلودگی هوا برخورد قضایی کند.
به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، سوده نجفی بامداد امروز در تذکر قبل از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هر ساله به سبب وارونگی هوا در زمستان شاهد آلودگی هوا هستیم، اظهار داشت: بر طبق آماری که محیط زیست شهرداری تهران اعلام نمود از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰ از مجموع ۱۸۲۶ روز تنها ۳۶ روز هوای پاک در تهران ثبت شده است و آلودگی هوای تهران بر طبق اعلام مقام مربوطه در محیط زیست به رسانه ها در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۰۰۰ قربانی گرفته است. این در حالیست که قانون گذار به صراحت نقش و وظیفه همه دستگاهها در پیش گیری از آلودگی هوا را تعیین کرده است و این که بعضی می گویند آلودگی هوا در تهران تقصیر مدیریت شهری است درست نیست و لازم است که مرکز ارتباطات در مورد نقش مدیریت شهری اطلاع رسانی کند.

وی افزود: شورای شهر نیز خواهان عمل همه دستگاهها به قانون هوای پاک است و از قوه قضاییه می خواهم از دستگاه هایی که از وظایف خود در پیش گیری از آلودگی هوا استنکاف کرده یا ترک فعل دارند برخورد لازم قضایی را انجام دهد.

منبع: