اخطار مدیریت بحران برای سقوط بهمن در تهران

به گزارش باغ من، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن اشاره به صدور اخطار نارنجی هواشناسی در مورد تشدید سامانه بارشی در تهران، نسبت به احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات اخطار داد و از مردم خواست که از حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

به گزارش باغ من به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر ضمن اشاره به صدور اخطار نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با بارش برف در استان تهران، گفـت: این اخطار پیرو اخطار زرد روز گذشته صادر شده و معنایش اینست که احتمال وقوع آن بیشتر است. طبق پیشبینی هواشناسی این سامانه از فردا پنج شنبه ۲۱ دیماه آغاز و تا روز جمعه ۲۲ دیماه تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مخاطراتی همچون بارش برف و باران، وزش باد شدید و مه گرفتگی و در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال ریزش بهمن مورد انتظار است و در این خصوص تاکید مدیریت بحران بر عدم صعود به ارتفاعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از تردد در مسیرها و دالان های مستعد وقوع بهمن بخصوص در گردنه های برف گیر است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر لزوم تجهیز خودرو های عبوری در محورهای برف گیر به امکانات زمستانی تصریح کرد و اضافه کرد: با عنایت به ابلاغ این هشدار، دستگاههای امدادی و اجرایی ضروریست که از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی در ادامه به عدم توقف و احتیاط در عبور از بستر و حاشیه رودخانه ها و مسیل ها تصریح کرد و اظهار داشت: ضروری است از فعالیتهای عمرانی در این مسیرها اجتناب و نسبت به پاکسازی دهانه پل ها و لایروبی کانال ها و آب روها توجه ویژه صورت گیرد.

منبع:

برچسب ها:, , ,