مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان: تابلوهای آگهی دهنده مسیر تردد یوز آسیایی در استان سمنان نصب گردید

باغ من: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: نصب چهار عدد تابلو آگهی دهنده محل تردد یوز پلنگ آسیای در راه های مواصلاتی استان با رویکرد پیش گیری از تصادفات این گونه در دستور کارقرار گرفت.

امیر عبدوس در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به نصب تابلوهای بزرگ آگهی عبور حیوانات وحشی و نادر در راه های مواصلاتی استان سمنان، اشاره کرد: چهار عدد تابلو آگهی دهنده برای پیشگیری تصادفات جاده ای یوزپلنگ در محور میاندشت-عباس آباد یکی از محورهای اصلی و پرتردد کشور و جاده ترانزیتی و مواصلاتی تهران- مشهد در شهرستان میامی که مسیر تردد یوزها شمرده می شود، نصب گردید.
وی اضافه کرد: در سال های اخیر محور میاندشت عباس آباد که کریدور ارتباطی و مهاجرت حیات وحش بین زیستگاه های توران شاهرود، خوش ییلاق و میاندشت است، به سبب چهار باند شدن و فراهم شدن امکان افزایش سرعت خودرو ها به قتلگاه گونه های نادر کشورمان همچون یوزپلنگ تبدیل گشته پس به جهت افزایش تصادفات جاده ای و مرگ و میر حیات وحش خصوصاً گونه در معرض انقراض یوزپلنگ ایرانی در این محل تابلو نصب گردید.
ایمن سازی محور میاندشت
مدیرکل محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: هفت قلاده یوزپلنگ محور میان دشت طی سال های۸۹ تا ۹۷ تلف شده اند که آمار بالایی به نسبت کل جمعیت این گونه نادر در معرض انقراض است پس این امر لزوم اجرای طرح ایمن سازی این کریدور، برای حفظ بازمانده های تنوع زیستی کشورمان را نشان داده است.
عبدوس بیان کرد: طرح ایمن سازی محور میان دشت در کنار نصب تابلو شاهد اجرای فنس کشی دو سوی جاده در چهار هزار متر مسیر خواهد بود که با اعتبارات ملی معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور الان این امر شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد کاهش سرعت در طول ۳۰ کیلومتر از این مسیر به کمیسیون ایمنی راه های استان سمنان برای دریافت مجوز لازم توسط پلیس راهنمایی و رانندگی، همچون اقدامات اولیه در امتداد حفاظت از حیات وحش در این محور است، اشاره کرد: نصب دوربین های کنترل سرعت و نیز نور شب در این محور در زمره دیگر پیشنهادات است.

منبع:

برچسب ها:, , ,